رشد اقتصادی امارات به کمترین میزان 10 سال گذشته رسید

علیرغم روند افزایشی قیمت نفت که طی هفته‌های گذشته به طور مداوم بالا رفته است اما اقتصاد امارات در حال از دست دادن روند رشد پایه‌دار خود است.

رشد اقتصادی امارات در سال 2018 به کمترین میزان از زمان بحران بزرگ اقتصادی در سال 2009 تاکنون رسید و برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که کاهش رشد اقتصادی دوبی که زمانی اثرگذارترین بخش امارات بود می‌تواند به طولانی‌تر شدن دوره رکود اقتصادی در این کشور منجر شود.

هم اکنون اقتصاد 108 میلیارد دلاری دوبی با موانع بین‌المللی مختلفی از جمله خروج شرکت‌ها از امارات و کاهش دانشجویان مدارس خصوصی روبرو شده است.

طی سال جاری رشد اقتصادی امارات تنها 1.94 درصد بود که بخش قابل توجهی از کاهش آن به دلیل افت بازار مسکن این کشور بوده است.

در سال 2019 نیز علیرغم آنکه بهبود اوضاع قیمت نفت سرمایه‌گذاران بین‌المللی را برای ورود به امارات تشویق کرده و از طرف دیگر بخش غیرنفتی دوبی نیز نشانه‌هایی از  رشد تدریجی را  بروز می‌دهد اما اقتصاد دوبی رشد پایین را تجربه خواهد کرد.

با توجه به آنکه امکان وقوع رکود در اقتصاد امارات بسیار محتمل به نظر می‌رسد چشم‌انداز اقتصادی این کشور شدیدا مبهم است.

به گزارش بلومبرگ اقتصاد دوبی هنوز در حال رشد است اما روند این رشد در حال کاهش است.

بر اساس این گزارش افت رشد اقتصادی امارات که از سال 2014 و با کاهش قیمت نفت آغاز شد در سال 2018 نیز ادامه داشته است.

بنا به گزارش مرکز آمار دوبی طی سال جاری شاهد بیشترین انحلال شرکت‌ها از سال 2010 تاکنون بوده است.

از طرف دیگر تعداد شرکت‌هایی که ثبت شده‌اند نیز به کمترین میزان از سال 2013 تاکنون رسید.

استفاده از اینترنت توسط شرکت‌ها 27 درصد کاهش یافته و استفاده اینترنت توسط شهروندان نیز رشد نزدیک به صفر درصدی داشته است.