بورس تهران رتبه دوم رشد شاخص در دنیا

 علی صحرائی، مدیر بورس و اوراق بهادار تهران در نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه اظهار کرد: سال گذشته بورس اقبال خوبی را در شاخص کل و شاخص هم وزن تجربه کرده است؛ بورس اوراق بهادار تهران در سال ۹۷ با رشد ۹۱ درصدی در شاخص هم وزن، به ۳۲ هزار و ۹۶۸ واحد رسید.

وی افزود: بورس تهران در سال ۹۷ هفت شرکت را از تابلوی خود حذف و به بازار‌هایی نظیر فرابورس منتقل کرد. درحال حاضر بورس تهران ۳۲۷ شرکت را در تابلوی معاملاتی خود قرار داده است که ۱۲۷ شرکت در بازار اول و ۱۸۹ شرکت در بازار دوم در حال انجام معامله هستند.

مدیرعامل بورس و اوراق بهادار تهران رقم تامین مالی در سال ۹۷ را ۲۷۱ هزار میلیارد ریال اعلام کرده و گفت: بورس تهران در ۳ گروه تامین مالی انجام داده است، ۱۲ هزار میلیارد ریال از طریق عرضه‌های اولیه، ۱۳ هزار میلیارد ریال از طریق فروش اوراق تبعی و ۲۱۷ هزار میلیارد ریال از طریق افزایش سرمایه شرکت‌ها انجام گرفته است.

وی گفت: فدراسیون بورس جهانی رشد شاخص بورس تهران را نسبت به سال گذشته میلادی ۹۱ درصد برآورد کرده و بورس تهران را بعنوان دومین بورس جهان در رشد معاملات عنوان کرده است.