جبران خلاء نفتی ایران در بازار جهانی امکان‌پذیر نیست

اسدالله قره‌خانی با اشاره به اعلام کاخ سفید مبنی بر اینکه کشورهای عربستان و امارات وعده جبران خلاء نفت ایران را در بازار جهانی داده‌اند و اینکه تحریم محصولات پتروشیمی ایران هدف بعدی ترامپ است، گفت: تحریم ایران ازسوی آمریکا اتفاق جدیدی نیست و تاکنون نیز موفقیتی برای آمریکا به دنبال نداشته این در حالی است که ایران تا ماه‌های اخیر روزانه بالای یک میلیون بشکه صادرات نفت داشت.

با تحریم نفتی ایران قیمت جهانی نفت افزایش چشمگیری خواهد داشت

با توجه به خارج شدن کشورهای همچون لیبی و ونزوئلا از چرخه تولید و فروش نفت، اسباب افزایش قیمت نفت فراهم خواهد شد اما مصرف‌کننده تحمل قیمت بالای نفت را ندارد و با ادامه سیاست‌های آمریکا مخالفت خواهند کرد

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شخص ترامپ بداند با تحریم نفتی ایران قیمت جهانی نفت افزایش چشمگیری خواهد داشت، افزود: با توجه به خارج شدن کشورهای همچون لیبی و ونزوئلا از چرخه تولید و فروش، اسباب افزایش قیمت نفت فراهم خواهد شد اما مصرف‌کننده تحمل قیمت بالای نفت را ندارد و با ادامه سیاست‌های آمریکا مخالفت خواهند کرد.

ایران آمادگی مقابله با این تحریم‌ها را دارد

وی با اشاره به اینکه آمریکا با این اقدامات خود نظم منطقه را برهم زده و سبب تهدید اقتصادی منطقه می‌شود، ادامه داد: ایران آمادگی مقابله با این تحریم‌ها را دارد چراکه زمانی نفت، بنزین، کشتی‌ها و... ایران نیز تحریم بود اما باز هم نفت صادر کردیم.

تحریم‌های آمریکا به سود ایران است چراکه ایران درصدد حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت است

ایران درصدد حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت است

این نماینده مجلس با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا به سود ایران است چراکه ایران درصدد حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت است، اضافه کرد: حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت در برنامه پنجساله توسعه کشور مورد تاکید قرار گرفته است بنابراین باید این تهدید را تبدیل به فرصت کرد و خوشبختانه اتحاد خوبی میان مردم، دولت و مجلس برای برون‌رفت از شرایط اقتصادی کنونی ایجاد شده است.

جبران خلاء نفتی ایران توسط برخی از کشورها امکان‌پذیر نیست

وی با تاکید بر اینکه تحریم نفتی ایران بحران نفتی در جهان را به دنبال دارد، اظهار کرد: همچنین جبران خلاء نفتی ایران توسط برخی از امکان‌پذیر نیست چراکه شاید تنها بتوانند مدت زمان کوتاهی این کار را انجام دهند در واقع آن‌ها به تولید حداکثری خود رسیده‌اند.

قره‌خانی با اشاره به شرایط اصلاح اقتصادی کشور با توجه به خسارت‌های بالای سیل به چندین استان، گفت: قرار است نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان به آسیب‌دیدگان سیل کمک بالاعوض شود . جبران این میزان خسارت برای کشور ثروتمند و توانمندی مانند ایران غیرممکن نیست.

افزایش تولید برق، رونق کشاورزی و دامداری از ثمرات باران‌های اخیر خواهد بود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه سیل خسارت داشت اما می‌توان با نعمات آن خسارت‌ها را جبران کرد، افزود: افزایش تولید برق، رونق کشاورزی و دامداری و... از  ثمرات باران‌های اخیر خواهد بود.