حذف ملخ‌های مهاجم با استفاده از روش‌های بیولوژیک

 علی وقف چی  عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص شیوه‌های مبارزه با آفت‌هایی مانند ملخ، گفت: شیوه مبارزه با آفت‌ها که در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفته و امروز متاسفانه کم رنگ شده، شیوه مبارزه بیولوژیک است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از ضرورت‌هایی که باید در زمینه آن بیشتر فعالیت کنیم مبارزه بیولوژیک با آفت‌ها است، ادامه داد: ملخ‌های مهاجم که باعث به بار آمدن خسارات سنگین برای بخش کشاورزی می‌شوند را می‌توانیم با استفاده از روش‌های بیولوژیک مهار کنیم.

استفاده از پرندگان جایگزین آفت‌کش‌ها

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با استفاده از پرندگان حشره خوار این امکان وجود دارد تا جمعیت ملخ‌ها را کنترل کنیم، عنوان کرد: می‌توانیم برای مهار آفتی مانند ملخ به جای آفت کش از پرندگانی استفاده کنیم که گوشت آنها نیز قابل مصرف باشد.

اثرات استفاده از برخی سموم در طبیعت باقی می‌ماند

وقف چی با بیان اینکه اثرات استفاده از برخی سموم تا سالیان سال در طبیعت باقی می‌ماند و خود موجب بروز مشکلاتی در اکوسیستم می‌شود، تصریح کرد: باید از پرندگان برای کنترل جمعیت آفت‌ها استفاده کنیم و این امر قابل مطالعه است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امکان استفاده از پرندگان در مناطق روستایی وجود دارد، باید کمک کنیم تا به صورت طبیعی آفت‌ها موجود از بین بروند.