جزئیات پرواز تهران-کاراکاس

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به حواشی ایجاد شده پیرامون پرواز یکی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی به کاراکاس گفت: از ابتدا خبری در ارتباط با برقراری پرواز برنامه‌ای میان تهران و کاراکاس منتشر نشده بود.

وی ادامه داد: پیشتر یک فروند ایرباس A ۳۴۰-۶۰۰ هواپیمایی ماهان برای نخستین بار، یک پرواز مستقیم میان تهران و کاراکاس انجام داد،  البته این پرواز منظم و برنامه‌ای نبود. این پرواز حامل معاون وزیر خارجه و هیئتی از هواپیمایی ماهان بود تا برقراری پرواز منظم و برنامه‌ای میان ایران و ونزوئلا را امکان سنجی کنند.

جعفرزاده با اشاره به برداشت غلط برخی رسانه‌ها از خبر برقراری نخستین پرواز مستقیم میان تهران و کاراکاس گفت: در خبر اعلام شده، اشاره‌ای به برقراری پرواز منظم نشده بود. تنها به این موضوع اشاره شده بود که رایزنی‌ها برای برقراری پرواز مستقیم ادامه دارد.

اخیراً یک مقام وزارت خارجه ونزوئلا وجود پرواز برنامه‌ای میان ایران و ونزوئلا را تکذیب کرد. این مسئله این شائبه را به وجود آورد که خبر برقراری نخستین پرواز مستقیم میان ایران و ونزوئلا صحیح نبوده است. حال آنکه این مقام در سخنان خود، بر مذاکرات برای برقراری پرواز مستقیم منظم میان تهران و کاراکاس صحه گذاشته است.