افزایش قیمت سوخت مساوی با گران‌تر شدن قیمت کالاها

 هدایت‌الله خادمی با اشاره به امکان افزایش قیمت بنزین تا نرخ 2500 تومان سال جدید و دو نرخی شدن قیمت این سوخت، گفت: دولت آقای روحانی می‌توانست از سال 92 تاکنون قیمت سوخت را با شیب ملایم افزایش دهد تا تغییر آنچنانی در قیمت کالاها و مواد اولیه مورد استفاده مردم ایجاد نشود اما به دلیل ثابت نگه داشتن قیمت سوخت شوک اقتصادی به کشور وارد شد.

دولت می‌توانست از سال 92 تاکنون قیمت سوخت را با شیب ملایم افزایش دهد تا تغییر آنچنانی در قیمت کالاها و مواد اولیه مورد استفاده مردم ایجاد نشود اما به دلیل ثابت نگه داشتن قیمت سوخت شوک اقتصادی به کشور وارد شد

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه سال 97 افزایش 60 درصدی قیمت بنزین را گنجاند اما مجلس آن را رد کرد، ادامه داد: اگرچه دولت برای سال 98 در لایحه بودجه به این موضوع اشاره نکرد اما درصدد است این مهم را از طریق دیگری دنبال و به نتیجه برساند.

جایگاه‌های سوخت استاندارد و هوشمند نیستند

وی با یادآوری اینکه جایگاه‌های سوخت استاندارد و هوشمند نیستند، افزود:  اجرای طرح سهمیه بندی و دو نرخی کردن قیمت سوخت نیازمند هوشمندسازی جایگاه‌های سوخت است.

رابطه قیمت سوخت و ارزش پایه پولی در کشور

خادمی با اعتقاد به اینکه ارزش ریالی سوخت در کشور پایین نیست، توضیح داد: از آنجا که ارزش پایه پولی کشور مرتب پایین می‌آید، قیمت بنزین هر قدر هم بالا رود پس از مدتی آن را ارزان می‌پندارند!

تا مدامی که ایران یک کشور تک محصولی باقی بماند مشکلات اقتصادی باقی خواهند ماند

این نماینده مجلس اضافه کرد: تا مدامی که ایران یک کشور تک محصولی باقی بماند مشکلات اقتصادی باقی خواهند ماند، در حالی که اگر نفت خام تبدیل به فراوده‌های مختلف همچون بنزین و صادر شود می‌توان سوخت را با قیمتی معقول در اختیار مردم قرار داد.

مردم دیگر توان گرانی‌ها را بیش از این ندارند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شواری اسلامی با ابزار نگرانی از گران شدن قیمت بنزین، اضافه کرد: مردم دیگر توان گرانی‌ها را بیش از این ندارند لذا نباید در این شرایط سخت اقتصادی، کاری انجام داد که شرایط سخت‌تر از این شود.