سهمیه بندی بنزین منتفی شد/ مجلس مخالف گران شدن بنزین

در این مطلب می خوانید:

افزایش قیمت بنزین منتفی شد

راهکارهای مرکز پژوهشهای مجلس برای کنترل قیمت بنزین

 

گروه اقتصادی- زمزمه های سهمیه بندی بنزین از زمانی رقم خورد که قرار شد کارتهای سوخت مجدد احیا شود و از آن زمان تا به امروز بارها و بارها درباره اینکه احتمال دارد بنزین سهمیه بندی شود اخبار متفاوتی به گوش رسید.

به گزارش افکارنیوز، سهمیه بندی بنزین و گران شدن قیمت بنزین موضوعی نیست که دولت بتواند بی گدار به آب بزند بلکه نیازمند برنامه ریزی دقیقی است تا زمانی که این طرح اجرا می شود با توجه به مشکلات معیشتی مردم کمترین فشار به ویژه به قشر مستضعف جامعه وارد شود زیرا در صورت گران شدن ناگهانی بنزین شوکی به بازار ایجاد و دوباره قیمت اقلام و اجناس افزایش پیدا می کند.

افزایش قیمت بنزین منتفی شد

این در حالی است که نعمتی سحنگوی هیات رئیسه مجلس امروز درباره افزایش قیمت بنزین خاطر نشان کرد: مقرر شد مجلس و دولت برای بررسی این موضوع جلسات مشترکی داشته باشند اما فعلا موضوع افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن مطرح نیست.

از سوی دیگر نیز حسینعلی حاجی دلیگانی از دیگر نمایندگان مجلس نیز در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در تذکری با اشاره به موضوعات مطرح شده در یک هفته اخیر در رابطه با افزایش قیمت بنزین، گفت: در این مدت مردم نسبت به این مسئله و تبعات تورمی آن نگران بوده اند از این رو ضروری است که نشست مجلس و دولت برای رسیدگی به این موضوع برگزار شود.

راهکارهای مرکز پژوهشهای مجلس برای کنترل قیمت بنزین

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته مرکز پژوهش های مجلس راهکارهای مناسبی را برای کنترل این موضوع و رفع دغدغه ها تهیه کرده است که می توان این راهکارها را در نشست های مشترک مجلس و دولت بررسی کرد بنابراین اگر دولت در این رابطه راهکاری دارد می تواند ارائه کند در غیر این صورت می توان از راهکارهای مرکز پژوهش ها استفاده کرد.

وی با اشاره به نگرانی مردم از گرانی ها و تنظیم نبودن بازار، تصریح کرد: قطعا باید با هم زبانی و با برنامه ریزی مسائل را پیش ببریم، در شرایط کنونی قیمت ها بسیار افزایش یافته به طور مثال قیمت محصولی مانند خرما سرسام آور شده است.

لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: قطعا این موضوعات و مسائل را پیگیری کرده و در این رابطه جلساتی را برگزار خواهیم کرد.

به نظر می رسد بر خلاف آنچه این روزها درباره افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن مطرح شده فعلا این موضوع از دست اجرا خارج شده سات مگر آنکه دولت بدون اطلاع و نظر مجلس بخواهد تصمیم به سهمیه بندی بنزین بگیرد که مطمئنا در این صورت باید تبعات آن را گردن بگیرد.