ضیافت افطاری با پول بیت المال خلاف وجدان است

 عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص افطاری ندادن با بودجه دولتی، گفت: در قانون بودجه سال 97 دولت را از برگزاری ضیافت افطاری با پول بیت المال ممنوع کرده بودیم اما در قانون بودجه امسال چنین ممنوعیتی لحاظ نشده اما بسیاری از وزارتخانه ها رأسا به این موضوع ورود و ضیافت افطاری با بودجه و اعتبار دولتی را ممنوع کرده اند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: برخی وزرا به صورت خود جوش، اجازه برگزاری ضیافت افطار با بودجه دولتی را به زیر مجموعه های خود نداده اند، بنابراین اگر ضیافتی با بیت المال انجام شود خلاف قانون نیست.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: با این حال از آنجا که مردم برای تهیه افطار ساده و خرما با مشکل مواجه هستند، خلاف وجدان است که دستگاه های دولتی با پول بیت المال ضیافت افطاری بگیرند البته مشخص است که با بودجه واعتبار شخصی افطار بدهند، اشکالی ندارد.

وی در خصوص میزان صرفه جویی سال گذشته با ممنوعیت افطاری های دولتی، گفت: از آنجایی که برای افطاری ها اعتبار و مبلغ مشخصی لحاظ نمی شد و هزینه آن از اعتبار اداری برداشت می شد، آمار دقیقی از صرفه جویی در هزینه ها وجود ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: سال گذشته برخی سازمان های دولتی افطاری گرفتند که مدعی شدند اعتبار و هزینه آن را از جای دیگری تامین کردند و از جیب دولت نبوده است، انتظار می رود امسال با وجود اینکه ممنوعیت قانونی وجود ندارد اما دستگاه ها از برگزاری افطاری با اعتبار دولتی خود داری کنند.