بنیاد مستضعفان از تولید فرش دستباف حمایت می کند

 خداکرم جلالی در دیدار با رییس مرکز ملی فرش ایران، اظهار کرد: اشتغال زایی جزو ضروریات بوده، زیرا مهم‌ترین دلیل محرومیت و بیکاری، ضعف فرهنگ کارآفرینی است.

وی با تاکید بر این که توسعه اشتغال و فرهنگ کار و کارآفرینی در حوزه کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی موثر است، افزود: نقش اشتغال و درآمد در حوزه امنیت و سلامت جامعه بی بدیل است و در این خصوص فرش دستباف با توجه به سرمایه اولیه کم برای احداث کارگاه و ایجاد شغل نقش مهمی ایفا می‌کند.

جلالی با اشاره به طرح پایلوت سه شهر برای محرومیت زدایی ابراز کرد: ظرفیت‌های فرش دستباف ایران برای ایجاد اشتغال در حوزه‌های مختلف قابل توجه بوده و باید در این راستا هدف گذاری و برنامه ریزی مناسبی عملیاتی شود.

رییس هیئت مدیره بنیاد علوی ادامه داد: با همکاری مرکز ملی فرش ایران برای افزایش سطح معیشت و اشتغال آفرینی فرش دستباف مشارکت می‌کنیم.

فرشته دست پاک، رییس مرکز ملی فرش ایران نیز در این دیدار تصریح کرد: فرش دستباف نشانگر فرهنگ و تمدن کشور بوده و منجر به توسعه اقتصادی کشور می‌شود، بنابراین بعد از نفت، پسته، زعفران، کالا‌هایی که موقعیت استراتژیک را دارا هستند، فرش دستباف ایرانی، قدمت و اشتغال زایی بالایی داشته و بر همین اساس بعد از نفت اولین کالای تحریم شده توسط آمریکا بوده است.