وعده حل مشکلات تولیدکنندگان توسط کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید

 برنامه پایش که پس از مدتی دوباره از سر گرفته شده و به قاب تصویر شبکه یک سیما برگشته است یکشنبه شب، اولین برنامه خود پس ماه مبارک رمضان را به روی آنتن برد.

اخبار اقتصادی- در این برنامه از فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزارت صمت و رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید دعوت شده بود تا در مورد این کارگروه، اقدامات و برنامه های پیش روی آن صحبت کند.

وی با اشاره به این که کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در دو سطح ملی و استانی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: مشکلات تولیدکنندگان در سراسر کشور از طریق ستاد‌های استانی به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور گزارش می‌شود و در آن جا با حضور معاونین و نمایندگان وزارتخانه های مختلف، سازمان برنامه و بودجه و اتاق بازرگانی مورد بررسی قرار می‌گیرند تا پس از طبقه بندی و درجه اهمیت، پیگیری و حل و فصل شوند.

برای مثال یکی از اقدامات این کارگروه افزایش مدت زمان تقسیط مالیات‌های مستقیم بوده است، که برای بنگاه‌های تولیدی غیردولتی از 36 ماه به حداکثر شصت ماه افزایش یافت.

رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تصریح کرد: تاکنون 509 جلسه‌ی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سراسر کشور در استان‌ها برگزار شده است که نشان از دغدغه و پیگیری جدی این کارگروه ها برای حل مشکلات تولیدکنندگان و رفع موانع تولید دارد.

در ادامه، مسائل و معضلات تولیدکنندگان و کارآفرینانی که مشکلات خود را با برنامه پایش در میان گذاشته بودند مطرح شد و مقیمی وعده داد با ورود و پیگیری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این مشکلات به زودی حل و فصل شوند.