رونمایی از لوکوموتیو باری ملی

وزیر راه و شهرسازی بعد از ظهر امروز در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی یک دستگاه لوکوموتیو باری مپ ۲۴ ساخت داخل و همچنین سوزن ریلی ساخته شده در داخل برای اولین‌بار را افتتاح کرد.

محمد اسلامی در این مراسم با تشکر از تلاش متخصصان داخلی برای ساخت این دو دستاورد داخلی اظهار داشت: باور داریم که می‌توانیم نیازهای خود را تأمین کنیم.

وی افزود: کشور ایران ظرفیت‌های بی‌شماری دارد که اگر به درستی از آنها استفاده کنیم، هیچ مانعی نمی‌تواند در مسیر پیشرفت صنایع کشور خلل ایجاد کند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: امروز با رونمایی از لوکوموتیو ساخت داخل این باور نمایان‌تر شد که پیشرفت‌های بزرگی در صنعت ریلی کشور در حال تحقق است. این محصول علاوه بر اینکه قابلیت رقابت با نمونه خارجی دارد، در مقایسه با نمونه خارجی قیمت آن بسیار کمتر و در اندازه یک ششم لوکوموتیو مشابه خارجی است.

اسلامی افزود: لوکوموتیو مپ ۲۴ توسط متخصصان مپنا ساخته شده است که جوانانی دارای آتیه هستند.

وی اظهار داشت: کشور در بخش‌های مختلف صنعت ریلی از نیروهای جوان بهره‌گیری داشته است و همین موجب شده است، به موفقیت‌های روزافزون در این صنعت دست یابیم و به سمت خودکفایی پیش می‌رویم.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: با حمایت‌های بی‌شماری که دولت از صنعت ریلی کشور داشته است، قطعاً امسال سال رونق تولید در صنعت ریلی خواهد بود.

اسلامی با اشاره به توجه دولت برای توسعه زیرساخت‌های حمل ‌و نقل ریلی اضافه کرد: اتصال مراکز استان به شبکه ریلی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است و اهتمام ویژه‌ای در این بخش داریم.

بنابراین گزارش، در این مراسم از سوزن‌های ریل که کاملاً در داخل تولید می‌شود رونمایی شد. این سوزن‌ها توسط شرکت گسترش صنایع ایران تولید شده و سالانه ۵۰۰ دستگاه از این سوزن‌ها قابلیت تولید در داخل دارد.