برخی نجومی بگیران به زندان رفتند

عادل آذر رئیس دیوان محاسبات شامگاه شنبه (15 تیرماه 98) در برنامه نگاه یک که از شبکه یک سیما پخش شد، طی سخنانی اظهار داشت: درباره حقوق های نجومی باید بگوییم ما کلیه دریافتی های مدیران و مقامات و حتی سکه، پاداش و عیدی که دریافت کرده بودند را درآوریم.

اخبار اقتصادی_ وی افزود: حقوق برخی دستگاهای امنیتی و دفاعی را بنده شخصا رسیدگی می‌کردم و در این رابطه ما شبانه روز گزارش را جمع کردیم که اعدادی وجود داشت که واقعا مفهوم نامتعارف می داد و عادلانه نبود. اذهان عمومی مردم، رقم هایی برای چنین حقوقی را برنمی تافت.

رئیس دیوان محاسبات ادامه داد: ما طی این گزارش ها پرداخت ها و وام‌های نامتعارف را کاملا بررسی کردیم و در گزارش عنوان شد 24 میلیارد تومان از 394 نفر برگشت خورد.

عادل آذر بر همین اساس یادآور شد: مجموعا از گزارش دوم و سوم، 57 میلیارد تومان بابت حقوقهای نامتعارف پول به خزانه دولت بازگرداندیم. قرار شد تمام پرداختها و پرداخت غیر قانونی رسیدگی شود.

وی عنوان کرد: بر اساس این رسیدگی ها دیگر موضوع نجومی مطرح نبود؛ متر ما قانون شد، در همین راستا باید بگوییم 70 دستگاه پرونده بابت حقوقهای غیرقانونی به دستگاه قضا فرستادیم و با اینها بدون تردید برخورد شد.

رئیس دیوان محاسبات بیان کرد: گزارش اول دیوان محاسبات درباره حقوق های نامتعارف  بسیار ضرب العجل و محدود تهیه شد؛ البته باید بگوییم تعدادی از حقوق بگیران نجومی بودند که با آنها برخود، برکنار شده و حتی به زندان رفتند.