افزایش قیمت شرکت‌های بزرگ کشتیرانی

CMA CGM، پنجمین شرکت بزرگ کشتیرانی در جهان اعلام کرد علی‌رغم نگرانی در مورد تنش در خلیج فارس، اقدامات امنیتی کافی برای ادامه فعالیت در منطقه خلیج فارس را دارد.

اخبار اقتصادی_ خلیج فارس، یک مسیر کلیدی برای نفتکش‌هاست درحالی‌که شرکت‌های کشتی‌های کانتینری اغلب از مسیر کانال سوئز استفاده می‌کنند.

شرکت CMA CGM خدمات در ایران را سال گذشته به علت تحریم‌های آمریکا متوقف کرد اما رودولف سعد، رئیس این شرکت گفت این شرکت هنوز در خلیج فارس کشتیرانی می‌کند.

وی به خبرنگاران در کنفرانس خبری گفت: «ما همچنان به آنجا می‌رویم.»

وی در پاسخ به پرسشی در مورد افزایش دادن امنیت کشتی‌ها از سوی این شرکت در خلیج فارس گفت: «نه، زیرا اقداماتی که ما قبلا انجام دادیم کافی است.»

شرکت‌های کشتیرانی بزرگی نظیر مرسک، شرکت مدیترین شیپینگ، CMA CGM و گروه کانتینری آلمانی هاپج-لویدز، تمامی این هفته به مشتریان خود اطلاع دادند که قیمت‌هایشان را برای کانتینرهای در خلیج فارس افزایش خواهند داد.

سعد توضیح داد علی‌رغم تاثیر تنش‌ها در غرب آسیا و اختلاف تجاری میان آمریکا و چین، مجموع حجم فعالیت های تجاری شرکت CMA CGM خوب بوده است.

به گزارش فارس، پیش از این، پس از حادثه نفت‌کش‌ها در دریای عمان هزینه بیمه کشتی‌ها در این منطقه حداقل ۱۰ درصد حدود ۲ هزار دلار افزایش یافت و روزانه به ۱۳ هزار دلار رسید.