برنامه‌های ایران‌خودرو در دوره جدید، اعلام شد

 فرشاد مقیمی در جلسه معارفه خود که با حضور معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد، اظهار کرد: باید رونق تولید را معنا کنیم و قطعا با این اقدام تمامی اهدافی که دشمنان با اعمال تحریم برای صنعت کشور در نظر گرفته اند، خنثی خواهد شد.

اخبار اقتصادی- وی تصریح کرد: چه بسا در گذشته نیز در این بخش اقداماتی انجام شده که پرچم رونق تولید برافراشته بوده اما باید با اقدامات اصلاحی و اجرای برنامه ها و فعالیت های جدید سرعت تولید را افزایش دهیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو پاشنه آشیل تولید را تامین قطعات دانست و گفت: راهکار برون رفت از آن احیای شرکت ساپکو با ماموریت‌های جدید در حوزه تامین قطعات متناسب با شرایط، تامین به موقع، با هزینه کم و کیفیت بالا است.

مقیمی توجه به منابع انسانی را از دیگر محورهای اصلی فعالیت ها و برنامه ها عنوان کرد و گفت: کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی حضور دارند و شادابی و انگیزه و پتانسیل های موجود در ایران خودرو می تواند در راستای تحقق اهداف مورد استفاده قرار گیرد.

وی  با  تاکید بر ایجاد همبستگی  و همدلی بین لایه های مختلف کارگری، مدیریتی، قطعه سازی  و شرکای تجاری گفت: ظرفیت های انسانی درون سازمانی یکی از منابعی است که به آن توجه ویژه کرده و اتحاد و همبستگی را در این بخش دنبال خواهیم کرد.

به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، کارگرها در خط مقدم تولید قرار دارند و ما باید با سعه صدر قدردان این عزیزان باشیم.

مقیمی به کارگیری روش های نوین تامین منابع مالی را از جمله دیگر محور برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: روش های سابق را  مطابق با شرایط حاکم بر کشور تغییر خواهیم داد و از روش ها و مکانیزم های تامین مالی جدید استفاده خواهیم کرد.

وی شفاف سازی و مبارزه با فساد و رانت را از دیگر برنامه های خود دانست و گفت: باید اهداف اصلی مجموعه را در همین راستا به تحقق کامل برسانیم.

مقیمی در ادامه هم‌راستایی و هم‌گرایی بین قطعه سازان و خودروسازی را یکی از نقاط اصلی و رمز موفقیت دانست و برنقش بی بدیل زنجیره تامین تاکید و تصریح کرد: پرداخت بدهی به قطعه سازان طبق چارچوب  مصوب و با استفاده از ساز و کار مشخص و روشنی انجام خواهد شد.

وی توسعه و تعمیق ساخت داخل را از دیگر برنامه های این خودروسازی برشمرد و افزود: تمرکز بر تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو، بهره مندی از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در صنعت قطعه سازی در تامین و تولید قطعات و تجهیزات خودرو از جمله موضوعات راهبردی و کلیدی در این دوره از فعالیت بنده خواهد بود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه حفظ و صیانت از حقوق مصرف کننده  را از دیگر اولویت های این مجموعه توصیف کرد و گفت: همکاری و تعامل موثر با نهادهای حاکمیتی نظیر وزارت دفاع، سازمان استاندارد، محیط زیست و همچنین تشکل های تخصصی  و مراکز دانشگاهی و دانش بنیان نیز از جمله  برنامه های کلیدی دراین دوره خواهد بود.