قیمت مسکن در مسیر کاهش

 محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به روند کاهشی قیمت مسکن در کشور، گفت: خوشبختانه با رویکرد کنونی وزارت راه و شهرسازی، قیمت مسکن روز به روز در حال کاهش بوده و پیش بینی می شود که این روند کاهشی در ماه های آتی ادامه پیدا می کند.

تولید انبوه مهم ترین مولفه کاهش قیمت مسکن

اخبار اقتصادی- قطعا مهم ترین مولفه کاهش قیمت مسکن و حرکت بازار به سمت ثبات و آرامش، تولید انبوه مسکن خواهد شد که وزارتخانه اقدامات قابل قبولی را در این عرصه صورت داده است

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا مهم ترین مولفه کاهش قیمت مسکن و حرکت بازار به سمت ثبات و آرامش، تولید انبوه مسکن خواهد شد که وزارتخانه اقدامات قابل قبولی را در این عرصه صورت داده است.

نقش مثبت افزایش میزان تسهیلات در کاهش قیمت مسکن

وی تصریح کرد: یکی دیگر از راه کارهای کاهش قیمت مسکن و رونق گرفتن این بازار، افزایش میزان تسهیلات خرید مسکن و تسهیلات ساخت مسکن است که متأسفانه تاکنون این مسئله درستی محقق نشده است.

رضایی کوچی گفت: تمرکز دولت در شرایط کنونی باید افزایش تولید مسکن در کلانشهرها، شهرهای جدید و بافت های فرسوده باشد، آن وقت با افزایش عرضه و کاهش تقاضا، سیر قیمت بازار مسکن بیش از پیش نزولی خواهد شد.

افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر تنها حباب قیمتی بود

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر تنها حباب قیمتی بود که در سایه خلاء نظارتی شکل گرفت و روز به روز بزرگ تر شد، حال باید با اجرای سیاست های درست عملیاتی و نظارتی این حباب را کوچک تر کرد.