نیازی به واردات برنج تا سه سال آینده وجود ندارد

 غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره واردات برنج در فصل برداشت، گفت: در زمینه تامین مورد نیاز برنج کشور اعلام شد که کسری وجود دارد، اما اثبات کردیم که تولید داخل نیاز کشور را تامین می‌کند.

برنج‌های وارداتی به بازار تزریق نمی‌شوند

اخبار اقتصادی- نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علی رغم اثبات تامین نیاز کشور به برنج توسط تولید کنندگان داخلی به بهانه پیش بینی تشدید تحریم‌ها نمونه خارجی این محصول را وارد  و در انبارها نگهداری و ذخیره سازی می‌کنند، ادامه داد: اعلام شده است که برنج وارداتی به بازار تزریق نمی‌شود.

سود پنهان عاملی برای واردات برنج به هر بهانه‌ای

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه واردات برنج به هر بهانه‌ای نشان از سود قابل توجه در پشت پرده دارد، عنوان کرد: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که با وجود واردات برنج در گذشته و میزان موجود در انبار کشاورزان به واردات این محصول نیاز نداریم.

جاری به خودکفایی نسبی در زمینه برنج دست پیدا کرده‌ایم با این وجود به بهانه ذخیره سازی، برنج به کشور وارد می‌شود.

صدور مجوز واردات برنج با آغاز فصل برداشت به معنای تیر خلاص به کشاورزان است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به میزان واردات برنج در گذشته و ذخیره کشاورزان تا سه سال آینده نیاز به واردات برنج وجود ندارد به همین دلیل از دولت درخواست داریم واردات برنج را متوقف کند.

واردات برنج در فصل برداشت تیر خلاص بر پیکر کشاورزان است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صدور مجوز واردات برنج با آغاز فصل برداشت به معنای تیر خلاص به کشاورزان است، عنوان کرد: قیمت برنج باید با سایر کالاهای اساسی مقایسه شود در این صورت مشخص می‌شود که این محصول را با قیمت غیرواقعی عرضه می‌کنند.

سرعت مکانیزاسیون برنج باید افزایش پیدا کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه دولت در زمینه گران تمام شدن تولید برنج برای کشاورزان مقصر است و باید سرعت مکانیزاسیون را افزایش دهد، خاطرنشان کرد: در بدترین حالت تا سه سال آینده نیاز به واردات برنج وجود ندارد.