امکان تولید نفت از میادین نفتی مشترک عربستان و کویت

 مایکل ورث، مدیرعامل شرکت نفت چورون گفت این شرکت می‌تواند تولید نفت از منطقه نفتی مشترک بین عربستان و کویت را به زودی آغاز کند.

اخبار اقتصادی-چورون قراردادی با عربستان سعودی برای تولید نفت از میادین نفتی منطقه مشترک عربستان و کویت دارد. درگیری بر سر مالکیت این میادین مشترک چهار سال است تولید در این منطقه را متوقف کرده است.

 دو میدان نفتی در این منطقه مشترک با نام های خفجی و وفرا قبلا 500 هزار بشکه در روز تولید داشتند. اختلافات عملکردی و بدتر شدن روابط دو جانبه باعث تعلیق تولید در 2015 شد. سال گذشته، پس از درخواست آمریکا از متحدان خلیج فارس برای افزایش تولید به منظور پایین نگه داشتن قیمت نفت ، مذاکراتی در مورد از سرگیری تولید مشترک از این میادین صورت گرفت.

 طبق گفته منابع، در آن زمان عربستان خواستار کنترل بیشتری بر عملیات‌های تولید مشترک نفت در این منطقه بود و مقامات کویت این درخواست را قبول نداشتند.

 در حال حاضر، پس از حمله های روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان و کاهش 5 میلیون بشکه در روز تولید این کشور، گفتگوها در مورد تولید از این منطقه بی طرف یک بار دیگر آغاز شده است.

 به گفته مدیر عامل چورون، حمله به تاسیسات نفتی عربستان این حقیقت را مشخص کرد که خطراتی واقعی در صنعت نفت وجود دارد که هر زمانی می توانند بروز کنند.

 عربستان سعودی و کویت بحث در مورد از سرگیری تولید مشترک از میادین خفجی و وفرا را در سال میلادی جاری آغاز کرده بود. خالد الفالح ،وزیر نفت سابق عربستان در آن زمان گفته بود انتظار دارد اختلافات تا پایان سال 2019 حل شوند. کاهش تولید نفت عربستان به خاطر حمله های روز شنبه باعث تسریع این مذاکرات می شود.