فروش ۳۸ هزار میلیارد اوراق برای جبران کسری بودجه دولت

 اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تصویبنامه هیات وزیران در خصوص تکلیف وزارت امور اقتصادی و دارایی نسبت به فروش اوراق مالی اسلامی به منظور تامین منابع تعیین شده حداکثر تا مبلغ 380 هزار میلیارد ریال را ابلاغ کرد.

اخبار اقتصادی-در این تصویب نامه که 26 شهریور ماه صادر شده، آمده است: وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است به نیابت از دولت و مازاد بر سقف پیش بینی شده در بند ن تبصره 5 قانون بودجه سال 98 کل کشور، نسبت به فروش اوراق مالی اسلامی موضوع تبصره 2 بند 2 مصوبات سی و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به منظور تامین منابع تعیین شده حداکثر تا مبلغ سیصد و هشتاد هزار میلیارد ریال اقدام کند.

نرخ سود اسمی اورق مالی اسلامی موضوع این تصویبنامه توسط کمیته بند ک تبصره 5 قانون بودجه سال 98 کل کشور تعیین می شود.

تعاریف و مصادیق اوراق مالی اسلامی موضوع این تصویبنامه، مطابق آیین نامه اجرایی بندهای الف، ب، ج، د، ه، ز، ط، ح، ی، ک، ل، ن، ف و ص تبصره 5 و بند ز تبصره 8 ماده واحده قانون بودجه سال 98 کل کشور موضوع تصویب نامه شماره ه56597ت/29504 مورخ 98/3/12 است.

سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان متعهد تامین و تخصیص اعتبار، مکلف است، سود و هزینه های مترتب بر انتشار اوراق موضوع این تصویب نامه را در لوایح بودجه سنواتی کل کشور پیش بینی و خزانه داری کل کشور با اولویت بر تمامی پرداخت ها نسبت به تسویه آن اقدام کند.