رشد قارچ گونه قطعات تقلبی در بازار لوازم یدکی

 علیرضا نیک آیین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اشاره به شرایط فعلی بازار لوازم یدکی اظهار کرد: هم اکنون قطعات تقلبی خودرو در بازار به صورت قارچ گونه تکثیر پیدا کرده است که همین امر در کیفیت کار تعمیرکاران تاثیر می گذارد.

اخبار اقتصادی-رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اشاره به اینکه در تامین قطعات خودرو مشکلی وجود ندارد, افزود: این روزها تنها در تامین قطعات الکترونیکی برخی خودروها با مشکل مواجه هستیم که این وضع در خودروها چینی وخیم تر است.

بیشتر بخوانید: حال تعمیرکاران خوب نیست/ 90 درصد تعمیرگاه های موجود در شهر بدون مجوز هستند 

به گفته نیک آئین، بیشترین قطعات یدکی موجود در بازار تولیدات داخلی است و روز به روز تلاش می شود تا واردات قطعات خودرو کاهش پیدا کند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو  قطعات موجود در شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا  را نمونه‌ای از بومی سازی قطعات خودروها دانست.

نیک آئین در ادامه در مورد نحوه شناسایی تعمیرکاران بدون مجوز، گفت: براساس مقررات صنفت تعمیرکاران, واحدهای مجاز به تعمیرات خودرو باید جواز خود را در معرض دید قرار دهند. اگر عموم مردم در مراجعه به این مراکز دقیق و تیز بین بوده و ابتدا به بررسی جواز بپردازند از بسیاری از تخلفات جلوگیری می شود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو در پایان گفت: تعمیرخودروهای سنگین از جمله فعالیت های اصلی  صنف تعمیرکاران خودرو بوده و با توجه به اینکه بخش زیادی از پروژه های عمرانی و ساخت و ساز که در گذشته کلید خورده بود متوقف شده است، عملا فعالیت ماشین های سنگین هم کاهش پیدا کرده و به همین سبب، این خودروها دیگر نیازی به تعمیر نخواهند داشت.