حرکت لاک پشتی دولت در بخش عمران کشور

سرویس اقتصادی افکار نیوز - عضو کمیسیون عمران کشور گفت: حرکت دولت در بخش عمران کشور ضعیف و لاک پشتی بودو دولت بسیاری از پروژه های عمرانی کشور را به نیاز برنامه پنجم نیز نرسانده است.

ابولقاسم رحمانی درگفتگو با خبرنگار اقتصادیافکارنیوزبا بیان اینکه عملکرد دولت در سال جهاد اقتصادی با توجه به اعتبارات تخصیص یافته چندان رضایت بخش نیست گفت: برنامه ریزی شده بود که ۴ هزار میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت به بخش عمرانی کشور واریز گردد که متاسفانه تا کنون محقق نشده است.

وی ادامه داد: بسیاری از پیمانکاران در حوزه عمرانی نیازمند تحقق اعتبار هستند که متاسفانه تا کنون وصول نشده است. رحمانی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اعتبارات اختصاص یافته از جمله ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه راه آهن و راه کم تر از ۵۰ در صد از پروژه ها ی عمرانی به اتمام رسیده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه های مهم از جمله پروژه آزاد راه تهران _ شمال در طی این چندین سال پیشرفت مناسبی نکرده است افزود: پروژه های راه آهن با توجه به اعتبارات لازم متناسب با اهداف سال جهاد اقتصادی و برنامه پنجم نبوده است.

وی همچنین در خصوص حوزه مسکن نیز گفت: دولت در حوزه مسکن ۲.۵ میلیون واحد دست ساخت دارد که مقرر شده بود تا پایان سال۹۱ تمامی آن ها تحویل داده شود ولی متاسفانه تا کنون تنها ۴۰ در صد از آنها آماده شده است.

وی تصریح کرد: دولت در زمینه ساخت مسکن مهر ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات علاوه بر آورده مردم در اختیار دارد ولی تا کنون هنوز نیمی از واحدها نیز به اتمام نرسیده است. رحمانی افزود: آمار ازدواج در کشور سالیانه بیش از ۷۰۰ هزار نفر است که در کشور باید متناسب با آنها مسکن عرضه شود ولی تا کنون محقق نشده است.

همچنین در این رابطه محمد تقی بختیاری با اشاره به اینکه قیمت های مسکن در این سال در فضای رکود و رخوت به سر می برد گفت: در این سال به دلیل نوسانات بازار ارز و سکه مسکن در بلا تکلیفی و سردر گمی به سر می برد.

وی در همین زمینه برای بخش عمرانی کشور معتقد بود متاسفانه دولت به دلیل بدهی های بسیار به پیمانکاران و دستندرکاران با رکود بسیار سنگینی در کار عمرانی کشور خصوصا در حوزه راه ها مواجه است.
عضو کمیسوین عمران کشور خاطر نشان کرد: حرکت دولت در این بخش های ساخت ساز کشور بسیار لاک پشتی و کند است و نیازمند یک حرکت عظیم در این بخش است.