میدان جدید نفتی "نام آوران" با ذخیره ۲۲ میلیارد بشکه نفت درجا
روز گذشته (یکشنبه، ۱۹ آبان‌) حسن روحانی رئیس جمهور کشور در بخشی از سخنرانی خود در اجتماع مردم استان یزد با اشاره به اینکه خبر خوشی برای کشور دارد، می گوید: کارکنان شرکت ملی نفت ایران در بخش اکتشاف پس از چند سال تلاش به‌ویژه از سال ۹۵ تا کنون، به یک میدان جدید نفتی بزرگ دست یافته‌اند که من این خبر را به محضر ملت ایران اعلام می‌کنم. این هدیه کوچک دولت و شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت به ملت بزرگ ایران است.

اخبار اقتصادی-رئیس‌جمهور حجم ذخایر نفت درجای این میدان را ۵۳ میلیارد بشکه اعلام کرد و گفت: این میدان از بستان آغاز می‌شود و تا نزدیکی امیدیه ادامه دارد. وسعت این میدان ۲۴۰۰ کیلومتر مربع است و ۸۰ متر ضخامت دارد.

وزیر نفت زنگنه امروز در حاشیه معرفی این میدان کشف شده نفتی گفت:  این میدان نفتی که نام آوران نامیده شده در استان خوزستان و نزدیک منطقه دارخوین و میادین نفتی جفیر و سپهر واقع شده است . در سال ۹۵ به دست مهندسان اکتشاف کشف شد که  میزان  ۳۱.۳ میلیارد بشکه آن جز ذخایر زیرسفره ای قبل و ۲۲ میلیارد بشکه آن برای کشف جدید است.

وزیر نفت بیان کرد: همچنین باید در نظر داشت که میزان نفت استحصال آن برابر ۲.۲ میلیارد بشکه خواهد بود چرا که ضریب بازیافت آن ها برابر ۱۰ درصد خواهد بود.

تشریح کشف میدان جدید نفتی با حضور زنگنه / میدان نفتی نام آوران با ذخیره ۲۲ میلیارد بشکه نفت درجا

وزیر نفت گفت:  این میدان نفتی از لحاظ ذخایر، دومین میدان بزرگ نفتی است که طول چهل سال در ایران اکتشاف شده است.