سفر ۷ میلیون زائر ایرانی بین ایران و عراق

 یحیی آل‌اسحاق رئیس اتاق مشترک ایران و عراق اظهار کرد: هم اکنون ۷ میلیون زائر ایرانی و عراقی در سال، بین ۲ کشور ایران و عراق سفر می‌کنند.

اخبار اقتصادی- آل اسحاق با تاکید بر اینکه در حوزه صادرات برق به عراق و ساخت نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها و همچنین تربیت نیروی انسانی، یکسان سازی خوبی انجام شده است، اظهار کرد: خوشبختانه توانسته ایم اقدامات خوبی در زمینه گسترش بازار هدفمان در عراق انجام دهیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به اینکه سالیانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر ایرانی به غیر از ایام اربعین، به عراق سفر می‌کنند، افزود: این در حالی است که در حوزه زیارت، سیاحت و سلامت، این کشور بازار خوبی را برای ایران داراست.

 آل اسحاق با بیان اینکه سالیانه سفر ۸ میلیون زائر ما بین ایران و عراق توانسته بازتاب خوبی برای رشد اقتصادی هر ۲ کشور داشته باشد، گفت: این در حالی است که ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر عراقی به ایران سفر می‌کنند و همچنین در قبال آن ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر، ایرانی به عراق سفر می‌کنند.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به اینکه در حوزه برق، بیش از ۸۰ درصد نیروگاه ها تولید داخل است، گفت: این امر بیانگر این است که می‌توانیم سرمایه گذاری خوبی در کشور‌های همسایه داشته باشیم.

آل اسحاق در ادامه گفت: فقط در بخش برق می‌توان سالیانه ۱۵ میلیارد دلار صادرات به کشور‌های همسایه و سایر کشور‌ها از جمله هند داشته باشیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با تاکید بر اینکه استراتژی تجاری یکی از نکات مهم توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور است، بیان کرد: توسعه روابط تجاری با کشور‌های همسایه علاوه بر رفع نیاز‌های اقتصادی نقش کلیدی در امنیت ملی دارد.