طرح تنظیم بازار گوشت قرمز آغاز شد

مرتضی رضایی معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: تولید تخم‌مرغ در کشور به یک میلیون تن، تولید گوشت مرغ 2.5 میلیون تن و تولید گوشت قرمز به حدی مناسب شده که تولیدکنندگان برای فروش باید حمایت شوند؛ ضمن اینکه تولید شیر به 11 میلیون تن می‌رسد.

اخبار اقتصادی - وی با بیان اینکه رشد جمعیت 1.2 درصد است، افزود: در عین حال رشد تولید کشاورزی سالانه 4 تا 6 درصد است و این از نظر تولید محصولات کشاورزی و غذایی اطمینان خاطری ایجاد می‌کند که مشکلی نیست.

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی همچنین از طرح بسته‌بندی گوشت قرمز در شهرهای بزرگ مانند تهران خبر داد و گفت:‌ هدف این است که واسطه‌ها حذف شوند و هر روز به تعداد مناسبی ذبح دام انجام تا گوشت مورد نیاز مردم تأمین شود و اگر کمبود گوشت احساس شد، از ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام به بازار عرضه می‌کنیم.

رضایی گفت: توجه به تولید گوشت باعث شده 160 هزار گوساله پرواربندی‌شده، به تولید اضافه شوند و مشکلی از نظر گوشت قرمز نداشته باشیم.

رضایی همچنین در مورد شایعات اخیر درباره سلامت شیر گفت: شیر و محصولات دامی ایران دارای یکی از سخت‌گیرانه‌ترین استانداردهای سلامتی است که برای شیر 100 نانو گرم به عنوان معیار است که این میزان در ایالات متحده آمریکا 500 نانوگرم است و در مورد هر نوع آلودگی حدمجازی تعریف شده که البته شیر تولیدی دامداری‌های ما زیر این معیار یعنی در حد 60 و 70 است و حتی در برخی موارد شیر عاری از آفلاتوکسین است.

وی افزود: ممکن است در مورد برخی از دام‌های مریض یا دام‌هایی که از علوفه کپک‌زده استفاده کردند، آفلاتوکسین موجود باشد، اما به طور کلی شیر یک غذای فراسودمند و بسیار مفید است.

وی در مورد تولید ژله رویال گفت: زنبور غیر از محصول عسل، ژله رویال تولید می‌کند که برای پرورش ملکه زنبور عسل به کار می‌رود و بسیار مفید است و در واقع اکسیر جوانی به شمار می‌رود.