وزیر نیرو: هر هفته ۳۰ روستا به آب سالم وصل می‌شوند

رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز در آیین افتتاحیه طرح آب‌رسانی غدیر در شادگان با اشاره به افتتاح دویست و سی‌ و سومین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور، اظهار کرد: هم‌اکنون در کشور هر هفته ۳۰ روستای کشور به شبکه آب سالم و پایدار متصل می‌شوند و هر ۷۵ روز یک تصفیه‌خانه آب و هر ۴۵ روز یک تصفیه‌خانه فاضلاب وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.

اخبار اقتصادی - اردکانیان با اشاره به پویش «هر هفته الف ب» ، عنوان کرد: ۱۰ پروژه امروز در خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد و از ۲۲۷ پروژه وعده داده شده تا امروز ۱۴۳ پروژه بزرگ سازمان آب و برق با ۲۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ۲۳ استان به بهره‌برداری رسیده است و تا پایان سال ۲۲۷ پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومانی به سرانجام می‌رسند.

وی گفت: از ابتدای دولت تاکنون به طور متوسط هر ماه ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه آب و برق و در مجموع ۲۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در خوزستان اجرا شده است.

وزیر نیرو با اشاره به تحریم‌های موجود، اظهار کرد: ۲۹۹ پروژه آب و برق و فاضلاب با اعتبار ۵۱ هزار میلیارد تومان در خوزستان در دست اجرا هستند و این ارقام حاکی از تلاش و توجه نظام جمهوری اسلامی به خوزستان است.

وی افزود: پروژه آب‌رسانی رفیع با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد تومان، طرح آب‌رسانی ۲۲ روستا با جمعیت یک هزار و ۶۹۰ نفر، افتتاح رسمی سد تنظیمی آریوبرزن که مصارف مهمی در بخش کشاورزی دارد و توسعه تصفیه خانه بهبهان دیگر پروژه‌هایی هستند که امروز افتتاح می‌شوند.

خط انتقال ۱۳۰۰ میلی‌متری طرح آبرسانی غدیر به شهرستان شادگان در مدت ۲۴ ماه با اعتبار حدود ۱۵۳ میلیارد تومان باعث آب‌رسانی به شهرستان شادگان و ۱۹۰ روستای این شهرستان خواهد شد.