کرونا دارویی های بورس را سبز رنگ کرد/ شاخص کل در رویای کانال ۶۰۰ هزار واحدی

شاخص کل در پایان معاملات امروز با رشد ۴۸۳۱ واحدی توانست بار دیگر کانال جدیدی را فتح کرده و تمام کارشناسان انگشت به دهان فرو برده و رشد بورس را تماشا کنند.

اخبار اقتصادی - قدم به قدم با گروه های بورسی

گروه فعالیتهای کمکی به نهادهای مالی واسط همچنان پیشتاز گروه های بورسی بوده و سه نماد از این گروه در صف خرید و یک نماد از آن در محدوده مثبت چهار درصد رشد داشته اند، به علت افزایش حجم نقدینگی در بورس، سهام شرکت های فراکاپ به شدت در حال رشد بوده و هر روز پنج درصد را عاید سرمایه گذاران می کنند، مدیرعامل شرکت فرابورس در مصاحبه هفته های گذشته با یک رسانه تصریح کرده بود سهام این نماد به صورت حبابی رشد کرده و این میزان نمی ارزد، اما توجه به یک نکته اساسی می تواند افزایش قیمت نمادهای بورس، کالا و فرابورس را توجیه کند و آن هم این است که بازار به صورت هوشمند پیش می رود، حق درآمد، بالایی نمادهای فوق از هر سهامدار باعث شده نمادهای این گروه ها به شدت افزایشی شوند.

این نمادها در آینده نیز با رشد مواجه خواهند شد، اما سوال اساسی این است که زمان اصلاح آنان در چه زمانی خواهد بود، نماد فرابورس بیش از ۱۰ برابر از آغاز سال تاکنون رشد داشته است و این نماد ممکن است در یک زمانی زیر پای سهامداران خود را خالی کند.

در گروه بانکی ها نیز وضعیت نوسانی است، گزارش های یک ماه و ۹ ماه غول های بانکی چنگی به دل نزده و گویی این نمادها وارد وضعیت اصلاح قیمتی شده اند.

با نزدیک شدن عید نوروز بازار گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی رشد داشته و این گروه در وضعیت مناسبی قرار دارند، سردسته این گروه نماد کسرا است که اکنون در موج پنجم صعود خود قرار داشته و در آینده ای نزدیک موج اول صعود را شروع خواهد کرد.

سیمانی ها نیز وضعیت مناسبی را داشته و چند نماد از این گروه در وضعیت اصلاح قیمتی قرار گرفته اند، بازار شب عید برای سیمانی ها نیز فروش را بیشتر کرده و دلیل فروش دیگر این گروه قیمت دلار بوده که این گروه اکنون با افزایش فروش و افزایش تقاضا مواجه شده است.

پربازده ترین گروه بورسی در روز دوشنبه مختص دارویی هاست ، این گروه با شیوع ویروس کرونا با افزایش تولید و افزایش فروش و در نتیجه افزایش قیمت همراه شده است و بسیاری از نمادهای این گروه در وضعیت صف خرید قرار دارند، دارویی ها به علت حجم متوسط معاملات با افزایش تقاضا به راحتی در آستانه صف خرید قرار گرفته و این امر این گروه را بسیار جذابتر از قبل کرده است.

فلزات اساسی وضعیتی نسبتا مناسب دارند اما بزرگان این گروه نیز وضعیت به سامانی ندارند در گروه فرآورده های نفتی این وضعیت به همین منوال پیش رفته اما حجم قرمزهای گروه نفت بسیار بیشتر از فلزات اساسی است. غول های خودرویی نیز وضعیت مناسبی نداشته و حتی بازار شب عید نتوانسته آنان را در محدوده مثبت پیش ببرد.

شاخص کل ۵۰۰ هزار واحد

در تحلیل دیروز پیش بینی کرده بودیم که بازار امروز می تواند به راحتی از کانال ۵۰۰ هزار واحد عبور کند، قدرت نقدینگی توانست بازار را به این میزان از رشد رسانده و سود خوبی را نیز عاید سهامداران کند، بررسی سهام های مختلف نشان می دهد بازار هنوز راه رشد را در پیش گرفته و تا پایان امسال می تواند قله های جدیدی را فتح کند، حال دیگر فتح کانال ۶۰۰ هزار واحد بعید نخواهد بود.