ثبت نام مسکن ملی در ۸ شهر جدید از امروز

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در تهران و تمامی شهر‌های جدید انجام می‌شود، گفت: برخی از شایعات در رابطه با حذف شهر‌هایی از تهران مطرح شده بود، که به صورت کامل تمامی آن‌ها را رد می‌کنیم.

اخبار اقتصادی - اصلانی با بیان اینکه طرح ثبت نام از طریق پیامک را برای جلوگیری از خروج مردم از واحد‌های مسکونی در راستای شیوع ویروس کرونا را راه‌اندازی کرده‌ایم، گفت: برای آنکه متقاضیان از خانه بیرون نروند، می‌توانند با ارسال کد ملی خود به سرشماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ ثبت نام خود را انجام دهند و بعد از اتمام شیوع ویروس کرونا می‌توانند، طی زمانی که اعلام می‌کنیم مدارک خود را در سامانه طرح اقدام ملی مسکن بارگذاری کنند.

او افزود: به هیچ عنوان متقاضیان نگران ثبت نام خود در این بازه‌های زمانی نباشند چرا که بعد از بازگشت شرایط به حالت عادی مهلتی را برای اعتراض و همچنین برای ثبت نام متقاضیانی که از طریق پیامک اقدام کرده‌اند را فراهم خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی تأکید کرد: بیش از ۲۵۰ هزار نفر تاکنون در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و بیش از ۵۷ هزار نفر هم از طریق پیامک در طرح اقدام ملی ثبت نام کرده‌اند.

اصلانی تصریح کرد: امروز از ساعت ۱۰ صبح ثبت نام شهر‌های جدید استان البرز، اصفهان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، فارس، مرکزی، خراسان رضوی و بوشهر انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه ثبت نام متقاضیان در ۱۷ استان تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۲۱ اسفند  تمدید شد، گفت: همین تمدید زمانی باعث شد که ثبت نام استان تهران به روز شنبه ۲۴ اسفند موکول شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی افزود: ثبت نام استان تهران، شهرستان‌های استان تهران و استان‌های قم، آذربایجان شرقی و سمنان هم همزمان انجام و تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۵ اسفند ادامه خواهد داشت.

اصلانی یادآور شد: ثبت نام متقاضیان در ۸ شهری که امروز انجام می‌شود، تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۳ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه سایت طرح اقدام ملی مسکن هیچ ایرادی ندارد، گفت: حجم ورودی متقاضیان در روز‌های ابتدایی بسیار زیاد بود و از سوی دیگر با توجه به آنکه ثبت نام در ۱۷ استان انجام شد، مشکلاتی از سوی سیستم‌های مخابراتی و پیام رسان شرکت مخابرات ایجاد شد، به طوری که امکان ارسال کد رهگیری برای متقاضیان وجود نداشت و همین موضوع باعث می‌شد که متقاضیان تصور کنند ثبت نام آن‌ها انجام نشده، اما بعد از پیگیری‌های بسیار زیاد این مشکل بلافاصله رفع شد و کد رهگیری به ثبت نام کنندگان ارسال شد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی اظهار کرد: به زودی فضایی را در سامانه ایجاد خواهیم کرد تا متقاضیان بتوانند با ارسال کد ملی خود بتوانند کد رهگیری را بازیابی کنند.

اصلانی تأکید کرد: پالایش و غربالگری ثبت نام کنندگان در طرح اقدام ملی مسکن بعد از عادی شدن شرایط و رفع کرونا آغاز می‌شود و متقاضیان نگران ثبت نام در این مرحله نباشند.

او گفت: شرایط این دور از ثبت نام متقاضیان هیچ تفاوتی با مرحله اول نداشته و تنها چند گزینه جدید اضافه شده است.