رشد ۹۳ درصدی فروش فولاد در سال گذشته

رضا شهرستانی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، با اشاره به میزان تولید فولاد در سال گذشته، گفت: روند تولید فولاد در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ افزایش یافت به نحوی که حجم فروش سال گذشته فولاد با رشد جالب ۹۳ درصدی نسبت به سال ۹۷ به بیش از ۲۵ هزار و ۴۳۵ میلیارد تومان رسید.

اخبار اقتصادی-او  با بیان اینکه کسب رکورد تولید روزانه آهن اسفنجی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سال جدید با بهره‌گیری از کاتالیست‌های ایرانی محقق شد، گفت: نکته‌ای که در روند تولید فولاد وجود دارد، افزایش صادرات است که باید بتوانیم صادرات را افزایش دهیم و این کانال را باز نگه داریم چرا که باعث ارز آوری زیادی می‌شود. امیدوار هستیم که ظرفیت فعلی در افق ۱۴۰۴ با توجه به سرمایه‌گذاری‌ها به چیزی حدود ۵۵ میلیون تن برسد.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ضمن اشاره به ضرورت افزایش سرمایه شرکت‌های معدنی در شرایط تحریمی، گفت:  سال گذشته در مجموعه‌های فولاد مبارکه و مس بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه‌گذاری داشتیم که در نظر داریم در  سال جدید این کار را ادامه دهیم و شاهد افزایش تولید فولاد باشیم.

 

شهرستانی گفت: باید بتوانیم سرمایه‌گذاری در بخش معدن را افزایش دهیم که در این صورت بنگاه‌های اقتصادی رشد خواهند کرد. بخش معدن و صنایع معدنی منابع لازم را برای توسعه خود به تنهایی در اختیار دارند.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اینکه منابع بین المللی تامین مالی برای اجرای طرح‌ها در حوزه معدن و صنایع معدنی ایران با اعمال تحریم‌ها به شدت دچار آسیب شده است، گفت: منابع بانکی داخلی خیلی جوابگوی این حجم سرمایه‌گذاری نیستند از این رو سود بنگاه‌های اقتصادی هم اکنون صرف توسعه معدن و صنایع معدنی در کشور می‌شود.