تابستان بدون خاموشی در پیش است

محسن طرزطلب مدیر عامل شرکت تولید برق حرارتی، در خصوص خاموشی در تابستان امسال گفت:خوشبختانه  با تمهیداتی که صورت گرفته و گرم شدن نسبی هوا وضعیت تحویل گاز به نیروگاه‌ها بهبود یافته است؛ به گونه‌ای که اکنون میزان استفاده مازوت در نیروگاه‌ها فقط حدود ۱۰ درصد شده است.

اخبار اقتصادی- او با تاکید بر مدیریت مصرف برق در بخش خانگی، تجاری و کشاورزی و صنعتی اضافه کرد: امید می‌رود با مدیریت مصرف، بگونه‌ای محقق شود که عبور مناسبی از گرما و فصل تابستان پیش‌رو داشته باشیم.

طرزطلب با تاکید بر اینکه در تابستان نیز مشکلی برای تامین برق کشور نخواهیم داشت، تصریح کرد: تمام تدابیر و برنامه‌ریزی‌ها برای تامین برق زمان پیک در نظر گرفته شده و پیش‌بینی می‌شود که تابستان را بدون خاموشی برنامه‌ریزی شده پشت سر بگذاریم.

 مدیر عامل شرکت تولید برق حرارتی در ادامه با اشاره به تعمیر و تجهیز نیروگاه ها بیان کرد:باتوجه به برودت هوا و گاز رسانی به نیروگاه ها به دلیل نیاز کشور برای تامین برق مدتی مجبور شدیم برنامه‌های تعمیرات نیروگاه‌ها را به بعد موکول کنیم، اما با برنامه‌ریزی‌های جدیدی که صورت گرفت نهایتا تا پایان اردیبهشت امسال تعمیرات را تکمیل وتجهیز می کنیم.

انتهای پیام/