حقوق مقرر شده 99 ،پاسخگوی نیاز کارگران نیست

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر درباره مصوبه دستمزد سال 99 کارگران اظهار داشت: افزایش دستمزد کارگران با توجه به سابقه درصد افزایش در سنوات گذشته، 21 درصد را تاکنون تجربه نداشتیم اما در عین حال تورم 30 تا 40 درصدی را که دستگاه‌های معتبر اعلام کرده‌اند نیز نداشته‌ایم.

اخبار اقتصادی- رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی بیان کرد: افزایش حقوق کارمندان دولت تقریبا متناسب با تورم بود اما درصد افزایش پیدا کرده برای کارگران قطعا متناسب با تورم نیست؛ شکل این تصمیم‌گیری از نظر قانونی درست بوده یعنی جلسه تشکیل شده و کارفرما و کارگر و نمایندگان و افراد حقیقی و حقوقی در جلسه حاضر بودند.

پژمانفر تصریح کرد: به هرحال ما نمی‌توانیم بدون در نظر گرفتن نظر کارگران که در واقع در این مسئله ذی‌نفع هستند و افراد اصلی در حوزه ارائه خدمات هستند این کار را صورت دهیم؛ نگرانی داریم که حوزه کارگری ما با مشکل مواجه شود.

وی بیان کرد: درخواست داریم آقای شریعتمداری به این موضوع توجه عاجلی داشته باشند؛ استحضار داریم که کارفرمایان نیز مشکل دارند اما هیچ کارفرمایی حرف ما را رد نمی‌کند که اگر کارگر مشکل معیشتش جدی باشد و نتواند دخل و خرج زندگی‌اش را جور کند کیفیت کارش نیز پائین می‌آید و نهایتا به ضرر کارفرما است.

پژمانفر اظهار داشت: باید امیدواری را برای کارگر ایجاد کنیم و انتظارمان این است که معیشت کارگر متناسب با شاخص تورم مدنظر قرار گیرد و بتوانیم کاری کنیم که توان اداره زندگی برای کارگران در شرایط سخت افزایش پیدا کند.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی تصریح کرد: هزینه‌های زندگی اعم از اجاره و حمل و نقل و مسکن همگی افزایش پیدا کرده و قطعا این موضوع حداقل دستمزد جوابگوی نیاز کارگران ما نخواهد بود و ما باید بتوانیم به سمتی برویم که انگیزه کارگران ما برای کار کردن افت پیدا نکند و بنده نیز علیرغم اینکه می‌دانم این موضوع یک چاقوی دوطرفه است و شاید افزایش آن فشار بر کارفرما وارد کند اما باید عنوان کنیم این سطح پیش‌بینی شده برای کارگران باید تجدیدنظر شود و به همان میزان افزایش برای کارمندان برای کارگران نیز لحاظ شود.