تصمیم جالب شهرداری برای فروش میوه به صورت مجازی

به‌طوری‌که از اسفند سال گذشته و آغاز قرنطینه‌های خودخواسته بخش زیادی از شهروندان، سبک زندگی برای تعداد زیادی از پایتخت‌نشینان نیز تغییر کرد. تغییر سبک زندگی و دگرگونی جریان ترافیک شهر باعث شد تا خلوت‌ترین شب عید پایتخت و همچنین کم‌ترددترین روزهای آغازین سال جدید پس از اتمام تعطیلات نوروزی در تهران رقم بخورد.

اخبار اقتصادی- بخش زیادی از شهروندان برای تامین مایحتاج روزمره خود به جای حضور در مراکز و فروشگاه‌های مختلف، به‌صورت اینترنتی خرید خود را انجام می‌دهند. برقراری امکان خرید اینترنتی تقریبا در تمامی برندهای پوشاک ایرانی و خارجی از دیگر تمهیدات مراکز تجاری است. هرچند این امکان پیش از این دوره نیز وجود داشته اما در حال حاضر همه برندها به این امکان مجهز شده‌اند چراکه رمز بقا و ادامه فعالیت خود را در بازار آلوده به این ویروس فروش اینترنتی می‌دانند.

تحت تاثیر تغییر سبک زندگی‌ها همه فروشگاه‌های عرضه کالا و خدمات (همچون بنگاه‌های ملکی) خالی از حضور شهروندان شده است. خلوتی پارک‌ها و معابر پیاده و خلوتی خیابان‌ها در غالب روزهای هفته اخیر نشانه‌ای از شیفت شهروندان به خریدهای اینترنتی و تلفنی حتی برای گذران امور روزانه است. بخش زیادی از شهروندان به دلیل ترس ناشی از ابتلا به ویروس کرونا حتی خرید روزمره خود همچون خرید نان‌های سنتی را نیز کاهش داده‌اند و سعی می‌کنند یا خرید نان‌های فانتزی را به‌صورت تلفنی از سوپر مارکت‌های محل یا خرید حجم زیاد نان سنتی برای فریز و داغ کردن مجدد آنها را جایگزین روش‌های گذشته خرید کنند. با ایجاد چنین تغییراتی در سبک زندگی شهروندان تهرانی، پس از گذشت بیش از یک ماه از شیوع ویروس کرونا، بالاخره مدیریت شهری نیز تصمیم گرفته امکان جدیدی برای کاهش شهروندان تهرانی در سطح شهر برای تامین مایحتاج روزانه ایجاد کند تا بتوانند به‌صورت روزانه میوه و تره‌بار خود را از میادین شهرداری به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه فیزیکی انجام دهند.

مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام این خبر عنوان کرده است: از شرکت‌های دانش‌بنیان درخواست همکاری داشته‌ایم و آنها به این حوزه وارد شده‌اند. در عین حال از تجارب سایر کشورها نیز با هماهنگی دفتر شهردار استفاده می‌شود و بنا داریم امکان خرید مجازی در ۱۳ میدان تره‌بار را برای شهروندان فراهم کنیم. البته در این خبر جزئیات بیشتری مبنی بر اینکه این میادین در کدام منطقه از شهر واقع شده‌اند و حداکثر زمان پیش‌بینی برای ایجاد چنین امکانی چند هفته آینده است، اعلام نشده است.