بورس همچنان بر مدار صعود

در آغاز معاملات بازار سهام روز یکشنبه ۳۱ فروردین، شاخص کل با رشدی ۱۴ هزار واحدی در سطح ۶۸۳ هزارتایی قرار گرفت تا همچنان در مدار صعود باقی بماند.

اخبار اقتصادی- در ۳۵ دقیقه ابتدایی معاملات امروز، سه نماد فولاد، فملی و کگل به ترتیب با ۱۶۵۱، ۱۲۳۵ و ۸۸۶ واحد بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل بورس داشتند و در فرابورس نیز سه نماد ذوب، میدکو و ومهان تاثیرگذارترین نمادها بودند.

معاملات امروز در حالی پیگیری می‌شود که مجموع ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال رسیده است. این در حالی است که بیش از ۲ میلیارد سهم در بورس و ۸۴۰ میلیون سهم در فرابورس در این ۳۵ دقیقه معامله شده است. همچنین گروه‌های بانکی و دارویی با نمادهایی یکدست سبزپوش مواجه بوده و برخی نمادهای گروه محصولات شیمیایی در محدوده منفی معامله می‌شوند. از نکات جالب  بازار  می‌توان به عبور نرخ وتجارت و وبصادر از مرز ۱۰۰ تومان اشاره کرد.

بر اساس دستورالعمل سازمان بورس و اوراق بهادار ، معاملات شستا به بعد از ساعت ۱۳: ۳۰ موکول شده و به مدت یکساعت بدون مرحله پیش‌گشایش انجام خواهد شد. چهار نماد شگویا، تملت، زکوثر و صبا نیز از ساعت ۱۲: ۳۵ تا ۱۳: ۳۰ مجاز به معامله خواهند بود.