شمار بیکاران ناشی از کرونا در آمریکا به بیش از ۴۰ میلیون نفر رسید

نتیجه یک بررسی ملی نشان داد که نرخ بیکاری ناشی از پاندمی ویروس کرونا در آمریکا از آنچه در داده‌های رسمی اعلام شده بسیار بالاتر است، چراکه میلیون‌ها آمریکا نتوانسته‌اند درخواست دریافت بیمه بیکاری ثبت کنند.

اخبار اقتصادی- پس از اینکه در هفته گذشته ۴.۴ میلیون آمریکایی دیگر درخواست دریافت بیمه بیکاری خود را ثبت کردند، تعداد کل افرادی که به علت ویروس کرونا بیکار شده و درخواست دریافت حقوق بیکاری خود از بیمه را به ثبت رساندند به ۲۶ میلیون نفر رسید.

با این حال با اخراج میلیون‌ها آمریکایی به علت توقف شرکت‌ها تخت تأثیر پاندمی  کرونا ، افراد زیادی از اختلالات سیستم آنلاین دولت برای دریافت کمک مالی شکایت دارند.

طبق گزارش مؤسسه اکانومیک پالیسی (ای‌پی‌آی) طاقت‌فرسا بودن تکمیل پروسه ثبت نام برای دریافت حقوق بیمه بیکاری یکی از دلایلی است که تعداد آمار رسمی بیکاری پایین‌تر از واقعیت باقی مانده است.

این مؤسسه اعلام کرد که اگر به علت سختی این پروسه نبود میلیون‌ها نفر دیگر درخواست حمایت از بیکاری خود را به ثبت می‌رساندند. البته این در حالی است که تنها نیمی از افرادی که درخواست حمایت خود را ثبت می‌کنند، واقعاً مزایای آن را دریافت می‌کنند.

نتیجه نظرسنجی آنلاین سراسری ای‌پی‌آی نشان می‌دهد از هر ۱۰ نفر متقاضی دریافت حقوق بیکاری ، حداقل ۳ نفر نمی‌توانند این پروسه را طبق سیستم دولت تکمیل کنند و ۲ نفر هم این پروسه را آن‌قدر دشوار می‌دانند که حتی در آن شرکت نمی‌کنند.

به این ترتیب مؤسسه ای‌پی‌آی در نتیجه‌گیری تحقیقات خود اعلام کرد که طی ۵ هفته بعد از ۱۵ مارس ۸.۹ میلیون الی ۱۳.۹ میلیون نفر دیگر می‌توانستند در صورت آسان‌تر بودن پروسه ثبت درخواست حمایت از بیکاری، به کل تعداد افرادی که این درخواست را ثبت کرده‌اند اضافه شوند. به این ترتیب تعداد کل درخواست‌های ثبت شده در این دوره می‌تواند به ۴۰ میلیون نفر افزایش یابد.

ای‌پی‌آی اعلام کرد: یافته‌های ما نشان می‌دهد آمار رسمی بیکارانی که درخواست دریافت حقوق بیمه بیکاری خود را ثبت کرده‌اند بسیار کمتر از آمار واقعی است و نیاز به کمک مالی بسیار بیشتری در دوره بحران کرونا وجود دارد.