آیا برای آزادسازی سهام عدالت نیاز به کد بورسی هست؟

علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد دریافت کد بورسی برای سهام داران سهام عدالت اظهار کرد: برای اینکه سهام عدالت مستقیم به نام افراد شود در مرحله اول نیاز به کد بورسی نیست.  با انتخاب مرحله سهام داری به روش مستقیم، افراد شناسایی و اطلاعات آن‌ها با سازمان بورس ارسال می‌شود تا سهام به نام افراد شود.

اخبار اقتصادی - رئیس سازمان خصوص سازی گفت: بعد از ارسال اسامی به سازمان بورس برای افراد کد بورسی صادر می‌شود و در این مرحله لازم است تنها یک بار احزار هویت شوند. در مرحله اول برای انتخاب روش سهام داری به روش مستقیم و یا غیر مستقیم نیاز به دریافت کد بورسی نیست.

وی تاکید کرد: یک ماه به افراد فرصت داده شده است تا روش مدیریت سهام عدالت خود را انتخاب کنند.

رئیس سازمان خصوصی سازی بیان کرد: هر فردی که به سایت سازمان خصوصی سازی  برای انتخاب روش مدیریت مراجعه نکند به نشانه این است که روش سهام داری به روش غیر مستقیم را انتخاب کرده است.

صالح افزود: بلافاصله بعد از اینکه شرکت سپرده گذاری سهام را به نام افراد منتقل کند امکان خرید و فروش  سهام وجود دارد. افرادی که روش سهام داری به روش مستقیم را انتخاب کنند در فروش سهام محدودیت دارند و یک باره نمی‌توانند تمام سهام خود را بفروشند و تنها قادر هستند در بازه های زمانی درصدی از سهام  را  بفروشند که آن را شورای عالی بورس تعیین می‌کند.