نانوپوشش‌های ضد زنگ در کشور به مرحله تولید رسید

شاهین آسان، مدیر عامل این شرکت فناور، با بیان اینکه در حال حاضر محصولات مختلفی از جمله رنگ اپوکسی ضدخوردگی و رنگ آلکیدی ضدخوردگی را تولید و به بازار عرضه کردیم، افزود: در سال ۹۸ در حدود ۳۰ تُن رنگ نانو را تولید و به بازار عرضه کردیم که این میزان در سال ۹۷ در حدود ۲۰ تُن بوده است. این افزایش حجم تولید نشان از استقبال بازار از این رنگ‌های نانویی دارد.

اخبار اقتصادی - وی ادامه داد: رنگ‌های ضدخوردگی نانویی تولید شده در صنایع مختلفی چون تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه، سازه‌های فلزی و مجتمع‌های فولادسازی استفاده می‌شود؛ علاوه بر آن دو سال قبل در نمایشگاه چین با تقاضای رنگ‌هایی مواجه شدیم که انحصار تولید آن‌ها در دست چند شرکت اروپایی است؛ از این رو توسعه این نوع رنگ‌های ضدخوردگی را که روی مس و آلومینیم قرار می‌گیرد، آغاز کردیم.

آسان خاطرنشان کرد: به تازگی موفق به توسعه این فناوری و تولید این نوع رنگ‌ها شده‌ایم که در حال حاضر از هلند و آلمان وارد می‌شوند. امیدواریم که با توسعه و عرضه این رنگ، تمهیداتی برای محدودیت در واردات این نوع رنگ اتخاذ شود تا از تولید داخلی حمایت شود.

این محقق با تاکید بر اینکه رنگ‌های تولید شده مقاومت به خوردگی بالایی دارد، یادآور شد: این پوشش‌ها قادر هستند تا عمر سازه‌ها را افزایش و هزینه نگهداری را کاهش دهند.

وی تصریح کرد: این شرکت با هدف تولید محصولاتی نوین و کارآمد در عرصه رنگ‌ها و پوشش‌ها و با بهره‌گیری از پشتوانه دانش و تجربه علمی و صنعت ی متخصصان و پژوهشگران داخلی ، پا به عرصه صنعت کشور گذاشت و درصددیم با استفاده از فناوری نانو ، کیفیت انواع پوشش‌های صنعتی، ساختمانی، دریایی و خودرویی را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهیم.

 

تولید نانوپوشش‌های ضد زنگ وارداتی در کشور