افت و خیز این روزهای بورس!

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه 8 میلیارد و 644میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش 10هزار و 170میلیارد تومان در یک میلیون و 279هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 16هزار و 291واحدی در ارتفاع 985هزار و 833واحد قرار گرفت.

اخبار اقتصادی- بیشترین اثر منفی بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاری نیز به نام نمادهای شرکت‌های صنایع پتروشییم خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های مخابرات ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و پتروشیمی پارس با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2 میلیارد و 495میلیون ورقه به‌ارزش 3هزار و 688میلیارد تومان در 617هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 182واحد افت کرد و در ارتفاع 11هزار و 108واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس در روز جاری نیز به نام نمادهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری صبا تامین، ذوب‌آهن اصفهان و پتروشیمی تندگویان شد و در مقابل شرکت‌های هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، بانک دی و مدیریت انرژی امید تابان هور با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.