به نقل از اقتصاد شهروند ، اردیبهشت ماه سال جاری در جلسه ای که به همت استانداری اردبیل برگزار و مشخص شد 17 واحد از واحدهای تولیدی در این استان به زودی  به تملک بانک کشاورزی اردبیل در می آید. علاوه بر این بانک کشاورزی اردبیل در سال گذشته ۱۸ واحد تملک شده خود را به ارزش ۷.۹ میلیارد تومان واگذار کرده است. عملکرد مدیریت بانک کشاورزی اردبیل در سال جهش تولید عبارت است از مصادره 35 واحد تولیدی بخش خصوصی که در بین بانکهای این استان رکورد محسوب می شود!

عزیزی معاون هماهنگی امور اقتصادی اردبیل از آمار بانکهای عامل دیگر اطلاعی نداده است اما بیشترین آمار تملک توسط بانک کشاورزی این استان صورت پذیرفته است.

هر تملک یعنی اینکه  بانک یک  تولید کننده را به خاک سیاه نشانه است. یعنی بانک تمام تلاش و زحمات چند ساله 17 سرمایه گذار و کارآفرین را تصاحب کرده و آن را به قیمت کارشناسی که پایین تر از قیمت واقعی است به فروش رسانده اما خریداران خوشبختی که نتیجه زحمات یک کارآفرین را به دست آورده اند چه کسانی هستند؟!

این عملکرد ضد تولید بانک کشاورزی در استان اردبیل در حالی صورت می گیرد که مسئولان استان برای سال 99 که توسط مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام گذاری شده است ، سیاست توسعه گلخانه ها و افزایش تولیدات محصولات گلخانه ای را در پیش گرفته اند که به این ترتیب برای 3500 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کنند.

مسئولان این استان مدعی هستند  با احداث و بهره برداری از ۱۶۰ هکتار گلخانه در سال ۹۸ انقلابی در توسعه گلخانه در سطح استان ایجاد کرده اند و در سال جهش تولید، ایجاد حداقل ۳۵۰هکتار گلخانه جزو برنامه ها و اولویت های خود برای بخش کشاورزی استان در نظر گرفته اند که به نظر میرسد با کارشکنی ها و روند تصاحب و تملک واحدهای تولیدی توسط بانک کشاورزی در اردبیل این هدف گذاری خیالی خام و نا پخته است و شاغلین در واحدهای تولیدی که از بانک کشاورزی وام اخذ کرده اند هم در سال جهش تولید به آمار بیکاران این استان افزوده خواهد شد!

منبع : اقتصاد شهروند