جدید ترین جزئیات مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی

وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان در خصوص ساز و کارهای ورود بخش مسکن به بازار سرمایه و همچنین پالایش های مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن، به ارایه توضیح پرداخت.

اخبار اقتصادیمعاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، با یادآوری اینکه در مرحله دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن حدود ۵۳۰ نفر از طریق سامانه اینترنتی و بیش از ۸۰۰ هزار نفر از طریق پیامک ثبت‌نام کردند، گفت: افرادی که در مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن از طریق پیامک ثبت نام کردند به محض مناسب شدن شرایط بهداشتی جامعه، به آنها اعلام می‌شود تا مدارک خود را در سایت tem.mrud.ir کامل کنند تا امکان پالایش آنها وجود داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: افرادی که در مرحله دوم ثبت نام اقدام ملی مسکن از طریق سامانه اینترنتی ثبت‌نام کردند که در حدود ۵۳۰ هزار نفر بودند پالایش اصلی آنها که موضوع فرم" ج "بوده تمام شده و ظرف چند روز آینده باقیمانده پالایش‌ها که شامل مالکیت سندی و ملکی است انجام می‌شود و به آن دسته از متقاضیان که پالایش آنها مثبت ارزیابی شود پیامکی ارسال خواهد شد تا برای تشکیل پرونده اقدام کنند.

محمودزاده همچنین درباره حضور بخش مسکن در بازار سرمایه و امکان بهره‌مندی از این فضا برای فعالان بخش مسکن، توضیح داد: در خصوص استفاده از بازار سرمایه و ورود بخش مسکن به بازار سرمایه، با توجه به رویکرد وزارت راه و شهرسازی برای افزایش تولید مسکن، تعادل بخشی به بازار مسکن و جبران کمبودهایی که وجود دارد، پیش تر با سازمان بورس توافقاتی حاصل و پروژه هایی هماهنگ شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای ورود یک سری از شرکت های ساختمانی به صندوق زمین و مسکن مشکلات و موانع قانونی وجود داشت، اصلاح آیین نامه قانون ساماندهی در مدار انجام قرار گرفت که اصلاحات قبلا به دولت ارسال شده بود. هم اکنون و تا این تاریخ اصلاح قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن به تصویب کمیته‌های تخصصی دولت رسیده است و پیش‌بینی می‌شود که در جلسات اصلی دولت و به زودی مصوب شود و قابلیت اجرایی یابد.


بیشتر بخوانید:

مسکن بورسی می‌شود


*معرفی پروژه‌های تولید انبوه مسکن و خدمات در سراسر کشور از طریق بورس

محمودزاده گفت: با تصویب و ابلاغ اصلاحات قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن ، حجم زیادی از پروژه های تولید انبوه مسکن و خدمات در سراسر کشور از طریق بورس معرفی می‌شوند تا افرادی که علاقمند به سرمایه‌گذاری هستند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند. با این روش، هم ارزش افزوده و هم سرمایه‌گذاری مطمئنی در بازار اقتصادی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: از طریق بازار سرمایه برای تامین منابع مالی پروژه‌ها و موضوع تابلوی تخصصی مصالح ساختمانی توافقاتی انجام شده است که همه اینها با هدف سامان‌دهی بیشتر به این صنعت و امکان ورود سرمایه های خرد و متوسط به تولید موثر مسکن است که انتفاع مناسبی نیز برای صاحبان سرمایه داشته باشد.