سیاه پوستان و آسیایی‌ها بیشترین بیکاران درآمریکا

انتشار آمار بیکاری در آمریکا حاکی از آن است که در ماه می نرخ بیکاری در این کشور کاهش یافته اما برخلاف این رویکرد میزان بیکاری در میان نژادهای آسیایی و سیاه پوستان آمریکایی افزایش داشته است.

اخبار اقتصادی- این روند نشان می‌دهد که روند بهبود برای برخی نژادها در آمریکا، بیش از دیگران طول خواهد کشید.

بر اساس آماری که شب گذشته منتشر شد نرخ بیکاری آمریکا در ماه می به 13.3 درصد کاهش یافته که البته پیش‌بینی می‌شد به 20 درصد افزایش یابد.

دلیل رشد اشتغال در آمریکا آغاز روند بازگشایی رستوران‌ها و دیگر فعالیت‌های اقتصادی بود که آنها هم اقدام به استخدام نیروهایی که اخراج کرده بودند،‌کردند.

حوزه ساخت و ساز، بهداشت و درمان و همچنین خرده فروشی از جمله بخش‌هایی از اقتصاد آمریکا بودند که شاهد رشد اشتغال بودند و توانستند در مجموع 2 و نیم میلیون شغل ایجاد کنند و این در حالی است که در ماه آوریل 20.7 میلیون فرصت شغلی در آمریکا از بین رفته بود.

در حالی که این آمار ممکن است نشان دهد که اوضاع اشتغال در آمریکا رو به بهبود است اما در عین حال نشان‌دهنده وجه دیگر نابرابری نژادی در این کشور است و این مسئله همزمان با شکل‌گیری تظاهرات گسترده علیه تبعیض نژادی برای سیاه پوستان در این کشور پر رنگ‌تر شده است.

نرخ بیکاری برای سیاه پوستان نه تنها برخلاف آمار کلی کاهش نیافته بلکه افزایش هم یافته است.

نرخ بیکاری برای نژادهای آسیایی هم در آمریکا از 14 و نیم درصد در ماه آوریل به 15 درصد در ماه می رسیده است.

برخلاف این آمار اما نرخ بیکاری برای سفیدپوستان از 14.2 درصد در ماه آوریل به 12.4درصد پایین آمده است.

آمار ارائه شده یادآور می‌شود که گویا روند بهبود اوضاع اشتغال برای سیاهپوستان بیشتر از سفیدپوستان طول خواهد کشید.

در ماه می فاصله نرخ بیکاری میان سپاه پوستان و سفیدپوستان در آمریکا با توجه به کاهش بیکاری سفیدپوستان و افزایش بیکاری سیاه پوستان به 4.4 درصد افزایش یافته است.