سبزپوشی بورس‌های آسیایی

در معاملات امروز بورس‌های آسیایی سبزپوش بودند و رکورد بالاترین ارزش در 4 ماه گذشته را به ثبت رساندند.

اخبار اقتصادی- دلیل رشد امروز بورس‌های آسیایی خوش‌بینی بازار نسبت به بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی در جهان است. البته افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در جهان نتوانسته از رشد امروز بورس‌های آسیایی جلوگیری کند.

بر همین اساس شاخص MSCI گسترده‌ترین شاخص بورس های آسیا-اقیانوسیه خارج از ژاپن  0.5 درصد رشد کرد و به بالاترین سطح از اوایل ماه مارس، که شیوع کرونا بازارها را دستخوش نزول کرد، رسید.

بورس کره جنوبی هم 1.6 درصد مثبت شد و افزایش ارزش ین ژاپن هم باعث شد تا بورس این کشور نوسان خاصی را تجربه نکند.

در وال استریت هم شب گذشته شاخص داوجونز 0.5 درصد بالا رفت و S&P500 معادل 0.4 درصد شد. نزدک هم در آمریکا 0.7 درصد رشد کرد.

البته اخبار مربوط به کرونا اصلا به مزاج بازارها خوش نبود چرا که در ایالت‌های مختلف آمریکا شاهد رشد بالای تعداد مبتلایان بودیم و در آمریکای لاتین نیز تعداد قربانیان ابتلا به کرونا از مرز صد هزار نفر گذشته است.

از طرف دیگر روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده که اتحادیه اروپا ممکن است ورود اتباع آمریکایی را به خاطر شیوع گسترده کرونا در این کشور ممنوع کند که این خبر هم اصلا برای بازارهای بورس به خصوص در آمریکا خوش نیست.

فرض بازار این است که با توجه به مقاومت بسیار بالا در برابر تعطیل کردن دوباره فعالیت‌های اقتصادی، بعید است دوباره شاهد این اتفاق باشیم و بنابراین تاثیر تداوم شیوع کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی خیلی جدی نخواهد بود.