خط تولید مرغ لاین راه‌اندازی می‌شود

کاظم خاوازی عصر امروز در نشست با تشکل‌های بخش کشاورزی استان اظهار داشت: بعضی از مشکلات بخش کشاورزی نیاز به تغییر قانون دارد.

اخبار اقتصادی- وی بیان داشت: الگوی کشت یعنی اینکه بدانیم گیاه را در کجا بکاریم که حداقل ریسک و حداکثر سود را با شرایط موجود داشته باشد و آمادگی داریم معاونان وزارت را معین استان قرار دهیم تا الگوی کشت را برای استان تبیین کنند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: به دولت قول داده‌ام، الگوی تولید برای فصل پاییز ارائه می‌شود و بیش از 90 درصد مطالعات این طرح اتفاق افتاده است.

خاوازی ابراز داشت: تصویر بسیار خوبی از زنجیره‌های محصولات کشاورزی باید در استان کرمان داشته باشیم تا نکات و بخش‌هایی که در زنجیره دچار مشکل هستند، شناسایی شود و تسهیلات در این زنجیره‌ها تزریق شود.

وی عنوان کرد: آمادگی کامل برای راه‌اندازی صندوق پسته و خرما در استان کرمان وجود دارد و در این زمینه امشب تصمیم‌گیری می‌شود. 

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: برای رفع مشکلات بخش صادرات در وزارتخانه شورای راهبردی صادرات را راه‌اندازی کرده‌ایم و هفته آینده ابلاغ می‌شود و اتاق بازرگانی و تعدادی از نمایندگان هم ورود می‌کنند و قول می‌دهیم ستاد عالی پسته در سطح وزارتخانه فعال کنیم.

خاوازی بیان داشت: درباره خط سوم انتقال آب از خلیج فارس برای کشاورزی فلات ایران با معاون اول رئیس جمهوری صحبت می‌کنم.

وی اضافه کرد: صنعت دام و طیور بسیار بزرگ و ممتاز است و 80 میلیون تن نهاده به این صنعت می‌دهیم که حدود 15 میلیون تن از خارج کشور وارد می‌شود و فشار بسیار زیادی را به کشور وارد می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ارزش نهاده‌های دام و طیور از ارزش واردات دارو کمتر نبوده است، تصریح کرد: تحریم‌ها فشار سنگینی را به این بخش وارد کرده است.

خاوازی خاطرنشان کرد: برنامه برای مرغ لاین داریم که قول داده‌ام خط مرغ لاین را راه‌اندازی کنم که وزن آن از یک کیلو و 800 گرم بالاتر نمی‌رود.