واردات از بازارچه‌های مرزی ملزم به ثبت شناسه کالا

پرهام فر، مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز درباره به رسمیت شناخته شدن کوله بری و کسب و کار‌های مرزنشینان اظهار کرد: در بحث واردات اقلام و اجناس در بازارچه های مرزی به جای ثبت سفارش ثبت آماری ارز توسط بانک مرکزی در مرز‌ها جایگزین شد و  در نهایت در اسفند ماه ۹۸ هماهنگی بین ستاد مبارزه با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت کشور و وزارت صمت رخ داد و در حال حاضر بستر این قانون برای اجرا در بازارچه‌های مرزی وجود دارد.

اخبار اقتصادی- وی افزود: قانون واردات کالا در بازارچه های مرزی از طریق آمار بانک مرکزی سیاست مبادلات مرزی است  و سیاست‌های حمایتی دولت برای حمایت از مرز‌ها گسترده است، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان در مناطق مرزی  برای توسعه اشتغال با ستاد و وزارت کشور همراه هستند.

این مقام مسئول بیان کرد: به جای تامین کالا در مناطق مرزی به سمت ایجاد اشتغال حرکت می‌کنیم. کالا‌های وارداتی در مرز‌ها ملزم به ثبت شناسه کالا هستند. بازارچه‌ها تحت مدیریت گمرک واردات انجام می‌دهند. زیرساخت و بستر اجرایی فراهم است، ولی در این زمان به علت ویروس کرونا این موضوع فعلا اجرایی نمی‌شود، اما پس از آن اجرایی خواهد شد.