کاهش هزینه غلات برای مصرف‌کننده

«حسین زارعی» عصر امروز و بعد از امضای تفاهمنامه با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: حدود ۲ سال پیش شرکت تایدواتر به شرکتی ۱۰۰ درصد خصوصی تبدیل شد که بیش از ٤٢ هزار سهامدار دارد.

اخبار اقتصادی- وی از تلاش این شرکت برای سرمایه گذاری در پروژه های مهم بندری خبر داد و با اشاره به تفاهمنامه امروز گفت: از سال ١٤٠٠ اثرات مهم این تفاهمنامه را خواهیم دید.

مدیرعامل تایدواتر گفت: ساخت سیلوی غلات در بندر آپرین آغاز خواهد شد، ما در سه محور این پروژه را اجرا می‌کنیم، اول تکمیل طرح سیلوی غلات در بندر امام خمینی(ره)  است که تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه‌ کرده‌ایم و ۲۵ درصد رشد فیزیکی دارد. دوم سیلوی بندر شهید رجایی و سوم سیلوی بندر خشک آپرین است.

زارعی گفت: با اجرایی شدن تفاهمنامه امروز، آرزوی فعالان بخش لجستیک که راه اندازی و توسعه حمل و نقل درب تا درب است محقق شد، به زودی غلات از مبدأ به صورت مستقیم از طریق شبکه ریلی از دو بندر اشاره شده به درب شرکت‌های مصرف کننده می رود که به دلیل کاهش سوخت، غلات با قیمت کمتری به دست مصرف‌کننده خواهد رسید.

مدیرعامل تایدواتر با بیان اینکه ذیل تفاهمنامه امروز طرح حمل و نقل یکپارچه غلات را دنبال می‌کنیم، گفت: ٦٠٠واگن ویژه حمل غلات را وارد این حوزه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اعتماد بخش خصوصی به دولت برای عقد این تفاهمنامه گفت: از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم که در این حوزه به ما کمک دهد، این پروژه فقط در حوزه راه‌آهن و تایدواتر نیست و بخشی از آن هم به وزارت صنعت و وزارت کشاورزی مربوط است که امیدواریم مدیران این دو وزارتخانه با ما همکاری کنند.