۱۲ درصد از سهام شرکت صنعت برق آبادان در یک مرداد عرضه می شود

محمد امین قهرمانی مدیره پذیرش سازمان بورس و اوراق بهادار  در خصوص عرضه اولیه سهام برق آبادان اظهار کرد: عرضه اولیه سهام برق آبادان در روز چهارشنبه یک مرداد ۹۹ انجام خواهد شد، همچنین سرمایه این شرکت ۲۵۰ میلیارد تومان و کل سهام عرضه شده آن ۲.۵ میلیارد سهم است.

اخبار اقتصادی- وی در ادامه گفت: باید به این مسئله اشاره کرد که  در روز چهارشنبه ۱۲ درصد از سهام این شرکت که معادل ۳۰۰ میلیون سهم است عرضه می شود، طبق قرار معمول از این میزان ۲۵۰ میلیون آن در بورس مورد معامله قرار خواهد گرفت و مابقی آن نیز به صندوق‌های سرمایه گذاری تحویل داده  می شود.

او افزود: هشت درصد دیگر آن نیز طی قراردادی که صنعت برق آبادان با سازمان بورس بسته است دوماه بعد از عرضه اولیه وارد بورس می شود و مورد معامله قرار می‌گیرد.

 مدیره پذیرش بورس اوراق بهادار در خصوص این شرکت صنعت برق گفت: همان گونه که از نام این شرکت عیان است، برق آبادان در جهت تولید برق خدمت رسانی می‌کند و ظرفیت تولیدی آن در طول یک شبانه روز ۸۱۴ مگاوات است و قیمت عرضه آن نیز هزار و پانصد و پنجاه تومان و کف آن هزار و چهارصد و هفتاد تومان است، به طوری که برای هر کد ۲۰۰ سهم در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان با ظرفیت تولید ۸۱۳/۶ مگاوات است که شامل ۴ واحد گازی۱۲۳٫۴مگاواتی مدل FREM ۹۰۰۰ ساخت توگا و ۲ واحد بخار۱۶۰مگاواتی مدل Siemens-EC است.