قیمت جهانی نفت در 3 شهریور 99

در حالی که طوفان خلیج مکزیک را در نوردیده و موجب تعطیلی بیش از نیمی از فعالیت های تولید نفت این منطقه شده است، قیمت نفت روز دوشنبه ابتدا شاهد اندکی افزایش بود، هرچند نگرانی های موجود در خصوص افت تقاضا به دلیل تداوم بحران کرونا موجب شد تا قیمت ها کاهشی شود.

اخبار اقتصادی- دو طوفان ماکرو و لورا روز یکشنبه سواحل دریای کارائیب و خلیج مکزیک را در نوردید و شرکت های نفتی را ناگزیر ساخت تا کارکنان خود را از سکوی فراساحلی تخلیه و تولید نفت را متوقف کنند.

تولیدکنندگان 58 درصد فعالیت های تولید نفت در سکوهای فراساحلی و 45 درصد فعالیت های تولید گاز را تعطیل کرده اند. این منطقه 17 درصد کل تولید نفت و 5 درصد کل تولید گاز آمریکا را تامین می کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 3 سنت معادل 0.07 درصد افت به 44 دلار و 32 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز برای تحویل در ماه اکتبر امروز با 2 سنت معادل 0.05 درصد کاهش به 42 دلار و 32 سنت رسید.

هر دو شاخص نفتی در روز جمعه به دلیل نگرانی از وضعیت اقتصادی و افزایش عرضه نفت شاهد کاهش حدودا یک درصدی بودند.

ادوارد مویا تحلیلگر ارشد بازار در موسسه اوآندا در نیویورک در این باره گفت: «هرچند اختلال در عرضه نفت در سواحل آمریکا می تواند سبب کاهش تولید در منطقه خلیج مکزیک شود... اما با توجه به تداوم گسترش شیوع کرونا و تاثیر منفی آن بر چشم انداز تقاضا رشد قیمت اولیه دوام چندانی نداشته است.»

تعداد قربانیان ابتلا به ویروس کرونا به بیش از 800 هزار نفر رسیده و کشورهای آمریکا، برزیل و مکزیک بیشترین تعداد قربانیان را به خود اختصاص داده اند.