افزایش صادرات به افغانستان با توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل

لاء میرمحمدصادقی درباره روابط تجاری ایران و افغانستان گفت:‌مردم افغانستان علاقه زیادی برای برقراری ارتباطات تجاری با ایرانیان را دارند، لذا باید از این موقعیت به خوبی استفاده کرد. 

اخبار اقتصادی- نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه سطح تجارت ما به افغانستان رو به افزایش است، افزود: ادامه این روند می‌تواند منجر به جهش روابط تجاری بین دو کشور شود. 

وی با اشاره به تقاضای خوب برای خرید کالاهای ایرانی اظهار داشت: مواد غذایی و مصنوعات فلزی از جمله اجاق گاز، بخاری و کالاهایی مانند یخچال و فریزر تولید ایران در بازار افغانستان از تقاضای خوبی برخوردار است. 

میرمحمد صادقی با تأکید اینکه نباید اجازه دهیم که کشورهای دیگر بازار افغانستان را تصاحب کنند، گفت: عرضه بیشتر کالاهای ایرانی نیازمند گسترش تبلیغات توسط تجار ایرانی و بخش خصوصی است. البته اتاق بازرگانی ایران و افغانستان نیز اقداماتی را برای شناساندن هر چه بیشتر کالاهای ایرانی در افغانستان انجام داده است. 

وی افزود: یکی از الزامات جهش صادرات به افغانستان، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و کاهش هزینه‌ها در این بخش است تا کالاهای ایرانی با قیمتی قابل رقابت با سایر کالاها در این بازار عرضه شود.