قیمت جهانی نفت در 12 شهریور 99

هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 41 سنت معادل 0.90 درصد افزایش به 45 دلار و 99 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر نیز امروز با 38 سنت معادل 0.89 درصد افزایش به 43 دلار و 14 سنت رسید.

اخبار اقتصادی- بر اساس اعلام انستیتوی نفت آمریکا میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 28 اوت با 6.4 میلیون بشکه کاهش به حدود 501.2 میلیون بشکه رسیده در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش 1.9 میلیون بشکه ای را داشتند.

میزان ذخایر بنزین آمریکا نیز با 5.8 میلیون بشکه کاهش مواجه شده در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش 3 میلیون بشکه ای را داشتند.

کازوهیکو سایتو تحلیلگر ارشد موسسه فوجیتومی در این باره گفت: «آمارهای امیدوارکننده در مورد کاهش ذخایر نفت و داده های امیدبخش از فعالیت های اقتصادی موجب افزایش اشتهای سرمایه گذاران برای ریسک پذیری شده است... در عین حال از سرگیری کندتر از حد انتظار تولید نفت در آمریکا پس از طوفان لارا احتمال کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا را تقویت کرده است.»

میزان فعالیت های تولیدی در آمریکا در ماه اوت به بالاترین رقم در طی بیش از یک سال و نیم گذشته رسید که ناشی از افزایش ثبت سفارشات جدید بود.

در بخش عرضه نفت، بر اساس یک تحقیق انجام شده توسط رویترز میزان تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت ( اوپک ) در ماه اوت حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش داشته است.