قیمت جهانی نفت در 4 شهریور 99

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 14 سنت معادل 0.31 درصد افزایش به 45 دلار و 27 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر با 5 سنت معادل 0.12 درصد کاهش به 42 دلار و 57 سنت رسید.

اخبار اقتصادیاستفن اینز تحلیلگر موسسه آکسی کورپ در این باره گفت: «جهش در تعداد سکوهای حفاری در آمریکا طی هفته گذشته و آمارهای پر افت و خیز از میزان ابتلا به کرونا، این هفته تاثیر منفی ناچیزی بر بازار نفت گذاشته است. زیرا وقوع 2 طوفان و اختلال در تولید نفت خام آمریکا موجب تقلیل تاثیرات عوامل کاهنده قیمت نفت شده است.»

روز دوشنبه و پس از تعطیلی 82 درصد از فعالیت های فراساحلی تولید نفت، شرکت های انرژی اقدام به کاهش تولید در پالایشگاه های نفتی مناطق ساحلی خلیج مکزیک کردند.

بر اساس برآوردها تولید بیش از 1.5 میلیون بشکه نفت در مناطقفراساحلی خلیج مکزیک متوقف شده که حدود 14 درصد کل تولید نفت آمریکا به شمار می رود.

یک کارشناس ارشد بیماری های واگیردار دولت آمریکا روز دوشنبه هشدار داد که عجله در تولید واکسن مقابله با کرونا می تواند آزمایش های بالینی در حال انجام بر روی واکسن های کاندیدای تولید نهایی را تضعیف کند.

در روزهای اخیر تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا رو به افزایش بوده و اولین مورد مستند ابتلای مجدد به کرونا در انسان در هنگ کنگ گزارش شده است.

روز سه شنبه مذاکره کنندگان ارشد تجاری آمریکا و چین در تمای تلفنی بر سر ادامه اجرای فاز نخست توافق تجاری به توافق رسیدند.