تکمیل 4 هزار و368 واحد سیل زده

رضا فرح در خصوص آخرین روند بازسازی مناطق سیل زده استان مرکزی اظهار کرد: بالغ بر ۶ هزار و ۷۸۵ واحد در استان مرکزی خسارت دیده که از این تعداد حدود ۶ هزار و ۲۰۶ واحد احداثی و ۵۷۹ واحد تعمیری است.

اخبار اقتصادی- مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی گفت: تا تاریخ ۲۲ شهریور ۹۹، ۱۰ هزار و ۴۵ نفر از مالکین به بانک‌های عامل معرفی شده که از این تعداد ۷ هزار و ۶۰۹ نفر از مالکین با بانک‌های عامل قرارداد منعقد کرده اند.

وی افزود: از میان ۱۵ هزار و ۸۰۰ واحد آسیب دیده شهری ۶۹۸ واحد احداثی و ۱۱۴ واحد تعمیری بوده از طرفی ۵ هزار و ۹۷۳ واحد روستایی آسیب دیده که از این تعداد ۵ هزار و ۵۰۸ واحد احداثی و ۴۶۵ واحد تعمیری بوده است.

فرح در توضیح جزئیات اقدامات صورت گرفته در مناطق سیل زده گفت: تا ۲۲ شهریور ۹۹ کار تعمیر ۳۸۴ واحد تعمیری به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی با اشاره به آواربرداری ۴ هزار و ۲۹۷ واحد گفت: تاکنون پی کنی ۴ هزار و ۷۴۴ واحد در مناطق سیل زده استان انجام شده است.

وی افزود: ۴ هزار و ۵۹۹ واحد در مرحله اجرای فوندانسیون و ۴ هزار و ۵۰۰ واحد به مرحله اجرای اسکلت رسیده است.

فرح در ادامه تاکید کرد: از میان واحد‌های سیل زده ۴ هزار و ۳۸۸ واحد به مرحله اجرای سقف رسیده است و عملیات ساختمانی ۴ هزار و ۳۶۸ واحد به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی تصریح کرد: تاکنون ۸ هزار و ۲۵۰ تن سیمان رایگان اهدایی مقام مظم رهبری در بین سیل زدگان استان مرکزی توزیع شده است.