کاهش هزینه‌های اقتصادی کشور با اجرای درست طرح برق امید

مسلم صالحی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح برق امید با توجه به آنکه حمایت از گروه های کم مصرف را از طریق کاهش مصرف برق هدف قرار داده است، می تواند در صورت موفقیت به سایر بخش ها نیز تسری یابد.

 اخبار اقتصادی- وی افزود: اجرای صحیح طرح برق امید می تواند هزینه های اقتصادی و زیست محیطی کشور را کاهش دهد.

صالحی در پاسخ به این پرسش که آیا کمیسیون اقتصادی و مجلس از طرح برق امید حمایت می کند؟، گفت: دیدگاه مجلس و همینطور کمیسیون اقتصادی به این طرح مثبت است .

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: اجرای طرح برق امید باعث کاهش هزینه های کشور خواهد شد چرا که از سویی به دلیل کاستن از نیاز حجم برق مورد نیاز، سرمایه گذاری برای توسعه نیروگاه ها را کم خواهد کرد و از سویی دیگر  می تواند هزینه های زیست محیطی و آلودگی ها را که به دلیل مصرف سوخت و انتشار  گاز CO2  نیروگاه ها به کشور تحمیل می شود، کاهش دهد.

وی ادامه داد: این طرح می تواند با تخفیف صد درصدی به گروه های کم مصرف، مشوقی برای سایر مشترکان جهت کاستن و بهینه مصرف کردن برق باشد.

نماینده اقلید در مجلس همچنین با اشاره به ضرورت تسری این طرح به سایر بخش ها و دستگاه ها گفت: اجرای موفق این طرح می تواند تسری این طرح را به سایر دستگاه ها و بخش های خدمات رسان مانند آب و گاز تسریع کند.

صالحی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص آنکه آیا مجلس اجرای طرح های مشابه در سایر بخش ها و دستگاه ها را منوط به اجرایی شدن و استخراج نتایج برق امید خواهد کرد؟ اظهار داشت: در صورتی که طرح ها کارشناسی شده و با دیدگاه حمایتی تدوین شده باشند، مورد حمایت مجلس خواهند بود و طرح های دیگر در صورت رعایت اصل مذکور، از سوی مجلس پشتیبانی می شوند.