بهترین پیشنهاد برای خرید ماشین با 800 میلیون

این روزها دیگر نمی‌توان ماشینهای وارداتی لوکس یا نیمه لوکس را با قیمت‌های زیر 500 میلیون تومان پیدا کرد. ماشین‌هایی که پیش از این با قیمت‌های زیر 150 میلیون تومان قابل خریداری بودند، این روزها به بازه قیمتی 800 میلیون تومان و بعضا بیش از یک میلیارد تومان رسیده‌اند. بنابراین طبیعی است که حساسیت‌ها در خصوص خرید ماشین بسیار بالا باشد. از این رو توصیه می‌شود حتماً به نظرات کارشناسی متخصصین معتمد توجه نشان داده و در مسیر خرید ماشین حتماً از اطلاعات فنی این افراد کمک بگیرید. هدف این مطلب این است که شما را با مجموعه‌ای از ماشینهای محبوب بازار کشورمان که در بازه قیمتی 800 میلیون تومان قرار دارند آشنا کنیم. این ماشینها توسان 2012 مدل فول، پژو 2008 مدل 97 و سوناتا YF هستند.

توسان 2012 مدل فول LM-2400

توسان محصولی از شرکت کره‌ای هیوندای است که سال‌هاست در نسل‌های مختلف تولید شده و به دست خریداران خود می‌رسد. این ماشین در طول نسل‌های مختلف تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است و روز به روز بیشتر به سلیقه خریداران نزدیک شده است. توسان 2012 مدل فول نسل دوم این ماشین است که در بازارهای جهانی محبوبیت زیادی دارد. شرکت هیوندای ماشینهای توسان نسل دوم را با دو موتور بنزینی و دیزلی راهی بازار کرده است که از نظر فنی تا حد زیادی شبیه یکدیگر هستند و حتی مصرف سوخت آنها نیز کاملاً نزدیک به یکدیگر است.

موتور بنزینی توسان قادر است 166 اسب بخار توان خروجی تولید کند. اما توان خروجی از موتور دیزلی برابر با 184 اسب بخار است. میزان مصرف سوخت دو ماشین نیز برابر با 5.6 و 5.8 کیلومتر در هر 100 کیلومتر برای موتور دیزلی و بنزینی است. ظاهر توسان کاملاً اسپرت و هجومی است که آن را برای خریداران جوان و دوستدار اسپرت به گزینه‌ای ایده آل بدل می‌کند. با این حال، فضای داخل کابین چندان چنگی به دل نمی‌زند و استفاده از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت برای ساخت داشبورد و تجهیزات داخل کابین حسابی توی ذوق می‌زند. اما با وجود ایمنی قابل قبول و امکاناتی مانند سیگنال توقف اضطراری، کنترل پایداری ماشین و کنترل ترمز در سراشیبی، می‌توان سطح مناسبی از ایمنی و راحتی را در داخل این ماشینی کره‌ای تجربه کرد.

پژو 2008 مدل 97 اتوماتیک

پژو 2008 مدل 97 شاسی بلندی است که توسط ایران ماشین مونتاژ شده و البته با نمونه وارداتی خود که محصولی از فرانسه است، تفاوت‌هایی دارد. پژو 2008 یک پیشرانش قدرتمند دارد که نقطه قوت آن محسوب می‌شود. این پیشرانه 1.6 لیتری با 4 سیلندر قادر است 163 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تولید کند. از آنجایی که محور محرکه ماشین از نوع دیفرانسیل جلو است، نیروی تولیدی توسط موتور آن از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلویی منتقل می‌شود. با وجود عملکرد فنی مناسب، پژو 2008 امکانات و کیفیت ساخت چندان بالایی ندارد. به عنوان مثال در ساخت کابین آن از پلاستیک بی‌کیفیت استفاده شده است و بیشتر امکانات آن به صورت آپشنال در اختیار خریداران قرار می‌گیرند.

1

با این حال، در زمان خرید ماشینی پژو 2008 به امکاناتی مانند سیستم هشدار پارامتریک، کنترل سرعت در سربالایی، سنسور پارک عقب، دوربین پارک، سنسور فشار باد تایر، سنسور باران، سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز اضطراری، سیستم کنترل لغزش، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک همراه با دریچه تهویه عقب، صفحه نمایش لمسی، 6 عدد ایربگ و آینه‌های جانبی برقی تاشو دسترسی خواهید داشت. لیست این امکانات با آن که بلندبالا است، اما اگر نگاهی به ماشینهای هم رده و هم قیمت بیندازیم، متوجه می‌شویم که پژو 2008 می‌توانست در این رنج قیمت امکانات رفاهی بیشتری را در اختیار خریداران خود قرار بدهد.

سوناتا YF 2013 فول فیس قدیمی

سوناتا نسل‌های مختلفی دارد که نسل ششم آن برای اولین بار در سال 2011 با نام سوناتا YF به ایران وارد شد. البته شرکت هیوندای از سال 2015 نسل هفتم سوناتا را وارد بازار کرده است که جایگزین سوناتا YF شده‌اند؛ اما هنوز هم سوناتا YF در بازار خرید و فروش ماشینی دست دوم در ایران رونق زیادی دارد. یکی از دلایل این رونق، زیبایی ظاهری این سدان است. بدنه سوناتا YF با ظاهر اسپرت و خطوط کشیده کاملاً لوکس به نظر می‌رسد و به همین دلیل در نگاه اول دل بسیاری از خریداران را می‌برد. با این حال، زیبایی داخل کابین ماشین به اندازه داخلش نیست و شاید بتوان گفت یکی از نقاط ضعف سوناتا YF همین کیفیت پایین ساخت داخل کابین باشد.

از سوی دیگر، سوناتا YF امکاناتی مانند کنترل کشش و پایداری، سنسور عقب، سقف پانوراما، تنظیم برقی صندلی راننده در 8 حالت، گرمکن صندلی، اتولایت، دوربین عقب، سنسور باران، گرمکن فرمان، نمایشگر لمسی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سردکن صندلی، کروز کنترل و ... دارا است. بنابراین می‌توان در زمان خرید ماشینی سوناتا YF به فکر یک سفر راحت خانوادگی و خاطره انگیز بود. خصوصاً آن که سوناتا YF به دلیل امنیت بالا توانسته است که از موسسه ایمنی و استاندارد آمریکا گواهی 5 ستاره دریافت کند. این ماشین در مجموع دارای 6 عدد ایربگ  است. ترمز ضد قفل و ترمز کمکی هم در این ماشین تعبیه شده‌اند تا خریداران به خصوص در جاده‌های ناامن ایران، بتوانند با خیال راحت به آن اعتماد کرده و به دنبال خرید آن باشند.

2

آمارها نشان‌دهنده‌ی آن است که یک چهارم (25 درصد) ماشینهای دست دوم، دارای دستکاری در کیلومتر شمار و 40 درصد ماشینهای دست دوم، دارای انواع رنگ شدگی هستند که اگر شما در هنگام خرید ماشین متوجه این مشکلات نشوید، یعنی چندین میلیون ضرر در خرید ماشین که با توجه به قیمت‌های این روزها، اتفاق بسیار تلخی است.

شاید برخی از این ایرادها قابل تشخیص باشند اما بسیاری از ایرادات فنی و بدنه بدون حضور یک کارشناس مجرب قابل شناسایی نیستند؛ بنابراین بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند هزینه چند صد هزارتومانی کارشناسی را پرداخت کنند اما چندین میلیون ضرر نکنند. البته استفاده از کارشناس برای هر بازدید هم روش ایده‌آلی نیست؛ زیرا این احتمال وجود دارد که مجبور شوید برای 5 ماشین هزینه کارشناسی را پرداخت کنید تا بالاخره یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

اما این هم راه‌حلی دارد! می‌توانید به سراغ مراجع معتبری بروید که نمایشگاهی از ماشینهای کارشناسی شده دارند؛ مثل همراه مکانیک که بزرگ‌ترین نمایشگاه ماشین‌های کارشناسی شده را در کشور دارد و شما با اطمینان خاطر می‌توانید برای خرید ماشین به سراغ مشاوران متخصص همراه مکانیک بروید. پیشنهاد می‌کنیم همین حالا به صفحه خرید ماشین در همراه مکانیک (در سایت و یا اپلیکیشن) در آدرس hamrah-mechanic.com/cars-for-sale مراجعه کنید و به سرعت صاحب یک ماشینی تمام عیار شوید!

همراه مکانیک، همراهی متخصص و امین